Suspendare activitate firma


Sunt zilnic multe cautari pe acest blog cu privire la procedura suspendarii activitatii unei societati…in consecinta puteti gasi de azi ceva detalii si aici

Suspendarea sau intreruperea activitatii firmei, necesita formalitati la Registrul Comertului si la Administratia Financiara.

La Registrul Comertului se va proceda la inregistrarea unei mentiuni privind suspendarea de activitate… detaliile principale AICI si AICI.

Sunt necesare in acest sens urmatoarele documente:

– copie C.I. asociat/asociati,
– copie dupa certificatul de inregistrare al societatii,
– stampila societatii,
– toate certificatele constatatoare in original (daca exista; pentru sediu social, pentru punct de lucru, pentru autorizatii la terti) in vederea anularii autorizatiilor de functionare,
– plata taxelor de Registru (si a onorariului in cazul in care apelati la o firma care sa faca demersurile in acest sens).

Deasemenea aveti nevoie (dupa caz) de: Hotararea AGA/Decizia Asociatului Unic, Actul Aditional la Actul Constitutiv, Delegatia, Cererea de Inregistrare, Declaratie model.

Dupa emiterea Hotararii privind suspendarea activitatii societatii comerciale, trebuie completata si depusa declaratia 010 la Administratia Financiara.

Durata suspendarii activitatii firmei

Puteti suspenda activitatea firmei pe o perioada cuprinsa intre 3 luni si 3 ani. In aceasta perioada, evidenta contabila se tine la 3 luni, se depun declaratia 100 si (daca este cazul) declaratia 300, iar firma nu are voie sa faca nicio tranzactie. Se recomanda inchiderea contului din banca al societatii. Bilanturile contabile, se depun in continuare, la 6 luni si un an. De asemenea, pe perioada suspendarii, activitatea societatii se poate relua in orice moment, nefiind obligatorie ajugerea acesteia la termenul prevazut initial.

Suspendarea activitatii unei firme cu salariati

In cazul in care societatea are salariati, se anunta la ITM prin act aditional incetarea contractului de munca pe motivul suspendarii activitatii firmei.

Pentru a va abona la posturile mele viitoare,  click AICI

187 de gânduri despre “Suspendare activitate firma

    • Buna ziua.Am o firma,SRL, nu platesc tva,nu am datorii,doar ca am profit mare pe firma pe care va trebui sa-l platesc in momentul cand o inchid ,16%.Vreau sa o suspend pe 3 ani,iar apoi sa o inchid,deoarece acum nu am banii necesari pentru a plati acei 16%. Intrebarea mea este..pot suspenda firma pe 3 ani,chiar daca am profit?Va multumesc.

  1. In teorie, contractele (cu anumiti terti) raman in vigoare…dar in functie de particularitatile fiecaruia pot fi suspendate, transferate, inchise (cele de telefonie).. cu siguranta nu puteti emite facturi si nici sa inregistrati facturi primite de la terti furnizori, atat timp cat aveti activitatea suspendata.

    Practic, pe perioada in care societatea are activitatea suspendata:
    – nu se emit si nici nu se inregistreaza chitante si facturi,
    – evidenta contabila se tine la 3 luni,
    – se pot face plati (telefon, rate credite etc), dar le veti inregistra dupa reluarea activitatii..
    – se pot face incasari in urma contractelor derulate anterior suspendarii, dar numai prin banca (pentru ca este interzisa emiterea de facturi si chitante),
    – se pot face plati prin banca la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale,
    – capitalul social poate fi retras din contul de capital (in caz de nevoie poate fi virat in contul curent pentru efectuarea de plati)

    • Buna ziua, in principiu se poate suspenda si cu datorii (daca fiscul e de acord, cred ca in functie de datorii se poate accepta)….dar se vor calcula penalizari pentru intarzieri de plata si pe perioada suspendarii

  2. Eu am o mare nedumerire: ce se intampla in cazul in care n-am platit impozitul forfetar pana acum si nu am de unde plati? Contul din banca mai are ‘enorma’ suma de 25 lei. Vor intra in contul meu personal, imi vor sechestra bunurile din casa???
    Si daca nu pot suspenda firma si nici bani nu am sa platesc un nu stiu ce expert pentru bilantul pe 2009 ce se va intampla? NU-l vor primi la reg com? Si daca nu mai depun nimic, pur si simplu, nici declaratii, nici nimic ce-mi vor face???

  3. Va rog sa imi trimite-ti pe mail (julesconsulting@yahoo.com) mai multe detalii despre: ce societate detineti..s.r.l. , S.A..etc..daca sunteti administator unic si cam care ar fi datoria si istoricul acesteia..si am sa incerc sa va raspund pe mail.
    O seara buna daca se mai poate

  4. Buna,am anumite nelamuriri in legatura cu suspendarea activitatii,din cate am inteles orice factura(telefon,chirie,etc)se pastreaza si se introduce dupa reluarea activitatii,dar atunci ce intelegeti prin „se tine evidenta contabila la trei luni”. Va multumesc.

  5. Buna Adriana, ai inteles bine situatia introducerii facturilor dupa reluarea activitatii..m-am referit la faptul ca se depun declaratii la 3 luni, cu liniuta (lipsa activitate)- D100, D300, D394;
    Toate cele bune.

  6. Am deschis o firma, un srl, o microintreprindere in ianuarie 2009.Nu a avut niciodata activitate dar o contabila idioata m-a pus sa platesc impozit forfetar si in 2009 si vrea sa ma puna si in 2010.Intrebarea mea este:Cum se cunoaste o firma ca este activa sau inactiva, vorbesc din punct de vedere al ANAF?Trebuia sa o declar inactiva, este inactiva pana la declararea ei ca activa sau invers.Va rog sa imi raspundeti si sa ma invatati cum sa procedez.Multumesc!

    • Domnule Simion, daca nu ati avut niciodata activitate nu trebuia sa depuneti nimic…dupa 3 ani de inactivitate si datorita faptului ca nu depuneati nicio declaratie sau formular care se impunea, intra in procedura de dizolvare judiciara. Declararea, in acceptiunea ANAF , ca inactiva , se face pe baza Ordinului nr. 575 din 21 iulie 2006, care prevede ca:
      Art. 1

      (1)Contribuabilii vor fi declarati inactivi daca îndeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

      a)se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
      b)organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

      (2)Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

      Eu inteleg ca in prezent sunteti activ, chiar daca stiu ca suna ridicol, pentru ca nu ati avut activitate deloc…solutia in prezent – intrarea in procedura de suspendare (in cazul in care doriti in viitor sa reluati activitatea) sau in procedura de radiere.
      Seara buna.

  7. deci,se calculeaza penalitati si dupa suspendare,nu se prescriu dupa 3 ani?sigur o suspenda de nu am platit forfetarul ?sau abia cand sunt la 0?…o suspend ,pot achita im. for. dupa?mersi

    • Salut Dany, se poate suspenda (doar la Registrul Comertului) cu datorii..
      Din pacate, daca ai datorii, nu vei beneficia de regimul derogatoriu de fisc (ANAF) si se vor acumula penalitati la intarzierile de plata. Daca platesti forfetarul si nu mai ai datorii, poti cere apoi suspendarea de la Reg.Com. si regim derogatoriu de la Finante

      Conform Ordinului ANAF 1221/12.06.2009 alin.3:….”in caz de inactivitate temporara, pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca , cumulativ , urmatoarele conditii:

      a) sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
      b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
      c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
      d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
      e) sa nu aibe in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
      f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
      g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;
      h) in cazul contribuabililor , persoane juridice, inactivitatea temporara, sa fie inscrisa in registrul comertului.
      Numai bine,
      Iulian

  8. Buna ziua!
    Daca o firma are un angajat in concediu pentru ingrijirea copilului pana la 2 ani,deci contractul de munca este suspendat , poate sa-si suspende activitatea avand in vedere ca la somaj si itm trebuie depuse lunar declaratii in zero?
    Multumesc!

  9. Buna ziua,

    Eu stiu ca, in cazul in care societatea are salariati, se anunta la ITM prin act aditional incetarea contractului de munca pe motivul suspendarii activitatii firmei.

    In situatia specifica de care ati spus aveti doua posibilitati legale pentru a rezolva problema:
    1) Este interzisa concedierea salariatului aflat in concediu pentru cresterea copilului (art. 60 alin. (1) lit. e) din Codul muncii). Interdictia nu se mentine si in cazul in care concedierea intervine ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului.
    2)Concediul pentru cresterea copilului reprezinta unul dintre cazurile de suspendare a contractului individual de munca din initiativa angajatului si are ca efecte intreruperea prestarii activitatii salariatului si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator (art. 51 lit. a) din Codul muncii). Deci, contractul de munca fiind suspendat, nimic nu va opreste sa suspendati activitatea la Reg Com, urmand ca ulterior, in momentul in care salariata termina CCC sa emiteti doua decizii: una privind incetarea suspendarii CIM si a doua de concediere avand in vedere suspendarea activitatii soc. Ambele decizii se emit in aceeasi zi.
    O zi buna.

  10. Buna ziua, am un SRL infiintat la sfarsitul anului 2008, in 2009 nu am platit forfetar, considerandu-se firma noua iar activitatea a fost slaba, doua facturi emise pe parcursul intregului an. Anul acesta am suspendat firma cu data de 15 feb (nu m-am ocupat personal, asa mi-a comunicat firma de contabilitate cu care am contract) dar deja apare o cota forfetar la plata si ceva TVA datorita unei facturi de lichidare stoc, emisa la 1 martie. In cat timp trebuie sa achit aceste sume? Daca mai aman, ma pot trezi cu vreun control? Genereaza penalizari dupa ultimele reguli date de guvern, respectiv si penalitati/zi si dobanda dupa un anumit interval? Firma nu se considera suspendata pana nu fac dovada platilor catre buget? Eu cam asa am inteles. Datoria e in jur de 2000 lei. Multumesc frumos!

    • Buna seara, daca au suspendat-o fara regim derogatoriu, veti acumula penalizari pentru neplata..ea se suspenda de la Reg.Com..dar la Fisc nu primeste regimul derogatoriu explicat in raspunsurile mele de mai sus.
      Va sfatuiesc sa vedeti Capitolul III din OUG 39 din 21 Aprilie 2010, privind modificarea si cmpletarea OUG 92/2003 priv Codul de procedura fiscala.
      O gasiti AICI, alaturi de alte acte .
      Cu respect.

  11. buna..
    am si eu niste intrebarii.. am o societate comerciala (SRL) infiintata in 2008. nu am platit impozitul forfetar pe ultimele 3 trimestre.. ce se intampla?? se pun doar penalizari? deasemenea mai am o alta intrebare. daca suspend activitatea firmei si dupa trecerea perioadei maxime de 3 ani, nu mai doresc reluarea activitatii ci doresc dizolvarea firmei, se poate face acest lucru? ce se intampla cu facturile pe care le-am achitat la terti (telefonie mobila, leasing)? cum le mai inregistrez daca firma nu-si va mai relua activitatea? mentionez ca trebui sa suspend activitatea in conditiile in care am un leasing pe care doresc sa l platesc in continuare. va multumesc anticipat
    p.s. se poate sa-mi dati raspuns is pe e mail? va multumesc

    • Buna ziua,

      Asa cum am raspuns mai sus daca nu ati avut niciodata activitate nu trebuia sa depuneti nimic…dupa 3 ani de inactivitate si datorita faptului ca nu depuneati nici o declaratie sau formular care se impunea, intra in procedura de dizolvare judiciara…dar inteleg ca ati avut activitate si in aceasta situatie, chiar daca aveti datorii la fisc puteti suspenda activitatea asa cum am scris mai sus (la intrebarea lui Dany) „se poate suspenda (doar la Registrul Comertului) cu datorii..Din pacate, daca ai datorii, nu vei beneficia de regimul derogatoriu de fisc (ANAF) si se vor acumula penalitati la intarzierile de plata”

      Apoi, dupa terminarea perioadei de suspendare nu veti putea dizolva societatea daca aveti datorii si veti primi instiintare cu privire la datorii si vi se va opri contul din banca.
      Nu se precizeaza in actele normative ce se intampla cu penalitatile aferente datoriilor la bugete. Singura precizare care apare referitor la perioada suspendarii temporare a activitatii este neaplicabilitatea impozitului forfetar. Daca nu exista informatii conform carora aceste penalitati nu se aplica, nu putem trage aceasta concluzie. Cu atat mai mult cu cat exista reglementari cu privire la reducerea nivelului penalitatilor, si nu anularea acestora, in conditiile in care se beneficiaza de amanare la plata, deducem de aici ca in alte conditii nu se acorda facilitati de acest gen.

      Pe perioada suspendarii toate facturile primite, precum si platile aferente nu se inregistreaza in contabilitate (acest lucru se face la reluarea activitatii). Se pot face plati si incasari doar aferente facturilor emise anterior datei suspendarii, cu exceptia contractelor de leasing sau de tip abonament telefon etc, care nu se pot suspenda. Pe perioada suspendarii nu se mai pot emite facturi noi, iar incasarile trebuie sa fie aferente doar creantelor anterior constituite.

      Teoretic, dupa „incetarea suspendarii” va trebui sa platiti datoriile si sa inregistrati facturile, dupa care pentru dizolvare, radire, lichidare , gasiti detalii si suport pe site-ul firmei de consultanta Reinvert Consulting.

      Numai bine.

  12. am 5000 tva de recuperat ,daca solicit restituire i-mi opreste forfetarul din ei?-sa presupunem ca sunt la 0 si am suspendat-o , administratorul(mama ) daca nu are calificare poate deschide o I IND.?…s-au PFA?…ce este m-ai simplu de administrat?;-pentru I I sau PFA pot folosii aceeasi casa de marcat schimbandu-i memoria sau tre’ alta?;-daca soc si-a desfasurat activitatea intr-un spatiu prin contract decomodat , poate functiona in acelasi spatiu PFA?…MERSII

  13. nu ar trebui oprit forfetarul din TVA-ul de recuperat….puteti suspenda si daca nu sunteti la zero, fara regim derogatoriu , asa cum am explicat mai sus….daca nu are calificare poate sa deschida o intrep.ind. diferentele dintre Intr. Ind si PFA le-am explicat AICI, la raspunsul Violetei din Bistrita,..despre folosirea aceleasi case de marcat chiar nu stiu..decat ca daca suspendati firma nu o puteti vinde dupa…cat despre folosirea aceluiasi spatiu..nu vad de ce ar fi vreo problema…nu stiu daca am fost de folos..
    Seara buna.

  14. mersii,…,cineva mi-a dat ideea cu tva-ul si cred ca o s-o urmez,omul lucra la ei,cat despre casa de marcat ,iau alta,e mai ieftina decat imp. BOC

  15. buna!am suspendat activitatea firmei pe 3 ani si acum urmeaza sa se termine acei 3 ani. vreau sa lichidez firma ,sa o inchid de tot. ce trebuie sa fac? din cate stiu dupa acesti 3 ani daca nu incep sa am activitate, firma se lichideaza direct fara sa trebuiasca sa fac cv. va rog sa ma lamuriti. multumesc mult.

    • Buna seara , cel mai bine intrebati acest lucru si la Reg.Com..ei va pot spune daca trebuie intreprins si altceva.
      Din cate stiu eu, in cazul lichidarii voluntare, dupa stingerea datoriilor catre creditorii societatii (daca exista asemenea datorii), asociatii pot cadea de acord cu privire la repartizarea activelor ramase. Daca asociatii nu ajung la acest acord, procedura de lichidare se va derula conform legii (cu numirea unui lichidator).
      Dizolvarea de drept este AICI
      Procedura fara lichidator este AICI. ,
      Cea cu lichidator AICI.

      Numai bine

  16. Buna ziua,

    Am un SRL infintat in 2009. Am platit o singura data impozitul forfetar si declaratiile au fost depuse doar in primul trimestru. Deci in momentul de fata societatea are datorii la impozit si declaratii nedepuse. Pe larg ce risc daca las asa situatia firmei? Contul bancar este gol, nu am posibilitatea sa platesc aceste datorii iar trecerea in inactivitate este si ea costisitoare. Am sansa ca sa imi fie dizolvata firma? Ce risca proprietarul imobilului pe care este trecuta firma cu o parte sociala?
    Ar fi o sansa ca fiscul sa nu mai adauge alte taxe in afara penalitatilor?

  17. Buna seara,
    Domnule Remus, datoriile nu se sting ..pot fi preluate prin vanzarea soc.comerciale..sau puteti incerca sa obtineti de la fisc plata esalonata a datoriilor existente..daca nu intreprindeti nimic, fiscul o sa adauge penalitati si in plus dobanzi si ca sa fie complet tabloul, va pot si amenda pentru nedepunerea situatiilor financiare…
    Cu respect.

  18. Buna seara,
    daca activitatea firmei este suspendata cu regim derogatoriu , se mai depun declaratiile la 3 luni?
    deoarece eu am inteles din ceea ce ati explicat mai sus ca se depun declaratiile la 3 luni doar daca este facuta suspendarea fara regim derogatoriu.
    in ceea ce priveste casa de marcat ce trebuie facut?(daca trebuie scoasa memoria )
    dar facturierul si chitantierul?
    Va multumesc
    O seara placuta

    • Buna ziua, conform Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 415/2009, cu privire la regimul derogatoriu, sunt supuse regimului de declarare derogatoriu următoarele declaraţii:
      – 100 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”
      – 101 “Declaraţie privind impozitul pe profit “.
      – 102 “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale”;
      – 103 “Declaraţie privind accizele”;
      – 104”Declaraţie privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor”;
      – 120 “Decont privind accizele”;
      – 130 “Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă “.
      – 300 “Decont de taxă pe valoarea adăugată”.

      Pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligaţia depunerii declaraţiilor prevăzute mai sus, cu următoarea excepţie:
      – pentru perioada din anul fiscal cuprinsă între 1 ianuarie şi data aprobării regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiilor 101, 120, 130 la termenele prevăzute de lege. În perioada regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii sunt obligaţi să întocmească şi să depună bilanţuri contabile şi situaţii financiare semestriale.

      Cat despre casa de marcat, chitantier, facturier, daca nu mai desfasurati activitatea, nu inteleg unde ar fi problema..dar cel mai bine intrebati si la Reg.Com sau Administratia Financiara de care apartineti.
      O zi buna

  19. Buna ziua, am o firma deschisa in 2007 , am desfasurat o activitate in 2008 , apoi din anul 2009 nu am mai avut nici un fel de activitate , am depus bilantul pe 2008 , iar din iunie 2009 nu am mai depus nici un fel de acte, respectiv declaratii pe impozit si pe tva , intrucit nu imi mai permit un contabil. De asemenea nu am depus impozitul forfetar pe 2009 si am de plata si o amenda de 2000 de lei ce am primit-o la inceputul anului 2009.Mai trebuie sa platesc si impozit forfetar pe 2010? Nu am de unde!!! Cum sa procedez caci doresc sa desfiintez firma , cu costuri cit mai mici , sau poate fi desfiintata de catre ORC , se poate desfiinta de la sine , nu stiu care e procedura , caci exista mai multe cai , dar care e cea mai avantajoasa in cazul meu , tinind cont de faptul ca nu imi permit sa platesc atitea taxe de desfiintare si ce dumnezeu mai cer autoritatile noastre . va rog sa imi dati un sfat cit mai avantajos in ce ma priveste.
    Cu respect , o zi buna.

  20. Vreau sa adaug inca un amanunt la detaliile de mai sus : am primit o instiintare precum ca firma va fi trecuta pe lista inactivilor. Va rog sa tineti cont si de acest amanunt , atunci cind ma veti sfatui in problema mea.
    Cu respect.

    • @Mona, buna ziua,
      In primul rand, trebuie sa stiti,legat de completarea dvs. ca, inactivitatea fiscala este ceva diferit de inactivitatea temporara.
      Inactivitatea fiscala presupune ca firma sa nu-si fi indeplinit obligatiile privind declararea impozitelor si taxelor pe parcursul unui semestru, ceea ce atrage anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA de catre ANAF.
      Reactivarea contribuabililor va fi posbila daca acestia si-au indeplinit obligatiile declarative sau daca li s-a aprobat, le cerere, trecerea in regimul derogatoriu de declarare, dar acest regim derogatoriu se aproba, asa cum am precizat mai sus , daca sunt indeplinite mai multe conditii, esential fiind sa nu aveti datorii. Puteti incerca sa obtineti o plata esalonata a datoriilor si apoi dizolvarea si lichidarea soc.com sau vanzarea societatii comerciale, cu tot cu datorii (www.bursafirme.ro)
      Cu datorii e imposibil sa o desfiintati, pentru ca procedura prevede ca pentru a-si inchide firma, asociatul unic trebuie sa se prezinte la sediul Registrului Comertului in raza caruia firma isi are stabilit sediul social, cu un dosar care va include o cerere de radiere in original, o decizie a asociatului prin care se ia act de dizolvarea de drept a societatii ca urmare a expirarii duratei de functionare.
      Se va decide apoi radierea societatii, certificat emis de organul fiscal competent din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la cel de contributii sociale, certificate de rol fiscal de la Primarie, din care sa rezulte ca firma nu are datorii la bugetul local, situatia financiara de lichidare si dovezile privind plata taxelor si tarifelor legale (taxa de timbru, timbre judiciare si taxa de registru).
      Cu respect, Iulian

  21. Buna ziua…

    o sa va prezint problemele cu care ma confrunt de 2 saptamani si la care nu pot gasi un raspuns de la organele de stat raspunzatoare .

    am nascut in 17 ianuarie 2010 si din 22 martie am intrat in CIC. Am fost angajata cu CM la o firma si in plus acasa am un Birou individual de arhitectura. Pentru calculul indemnizatiei in cererea respectiva nu am adaugat si veniturile de pe BIA pentru ca salariul net de la firma unde sunt angajata era suficient de mare cat sa ating plafonul maxim. Am aflat dupa intrarea in CIC ca majoritatea persoanelor si-au suspendat PFA la intrare in CIC in conditiile in care au adaugat si veniturile de pe PFA pt a mari indemnizatia CIC. Legea am vazut ca spune sa nu am nici un fel de venit professional – deci inteleg ca sa nu am plati si incasari – si nu am gasit nicaieri ca ar trebui sa imi suspend PFA-ul insa nici macar cei la Asistenta Sociala nu au reusit sa imi spuna daca e correct asa sau nu ca nici ei nu intelef de ce ar trebui sa il suspend atat timp cat declar notarial ca nu fac venituri in perioada asta. Nu stiu daca ma puteti ajuta si cu aceasta problema descrisa mai sus.

    In cazul in care imi suspend BIA ar fi o problema caci eu pe birou am luata o masina in leasing. Cu BIA suspendat pot plati ratele de leasing? De pe site am inteles ca as avea putea plati prin banca iar in contabilitate facturile emise pe BIA vor aparea abia la terminarea suspendarii , toate declaratiile facandu-se pe perioada suspendarii cu 0. E bine sa cer regim derogatoriu? Daca este asa imi puteti spune exact unde este scris acest lucru? Pentru ca cei de la Administratia financiara sector 2 – la relatii cu clientii – nu au stiut sa imi spuna ca am si aceasta varianta si in caz de probleme daca procedez asa sa stiu baza legala. Ei imi spun doar sa imi transfer contractul de leasing de pe BIA pe persoana insa acest lucru nu este posibil momentan eu avand CM suspendat.

    Va rog mult sa ma ajutati .Va multumesc anticipat.

    • Buna ziua si iertare pentru raspunsul intarziat,
      In primul rand am nevoie de cateva lamuriri, spuneti ca ti fost angajata cu CM la o firma ..daca ati intrat in CIC nu inseamna ca nu mai sunteti angajata acolo, ci doar ca aveti contractul suspendat.
      Pe de alta parte, daca salariul a permis sa atingeti plafonul maxim, nu era necesar sa suspendati BIA si nu cred ca aveti de ce sa il suspendati nici acum, decat daca timpul nu va mai permite deloc sa luati proiecte si nu aveti de ce sa platiti impozitele degeaba. Cu BIA suspendat puteti plati fara nici o problema ratele de leasing si le veti introduce in contabilitate la sfarsitul suspendarii. Puteti cere regim derogatoriu daca nu aveti datorii conform Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 415/2009, cu privire la regimul derogatoriu, ordin pe care il gasiti AICI.

      Astept pe mail sau aici, alte intrebari, daca sunt.

      Toate cele bune,
      Iulian

      • Multumesc mult pentru rapuns… ceea ce as mai vrea sa stiu este pe baza carei legi , ordin sau act legislativ as putea introduce in contabilitate la terminarea suspendarii PFA-ului facturile emise si platite pentru PFA pentru cheltuielile fixe – gen rata leasing? Multumesc mult.

      • Buna ziua Doamna Cristina,
        Ordinul ANAF nr.1221/12.06.2009 privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu -> Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu – Aliniatul 3: ….. “in caz de inactivitate temporara (alin 1) ….pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca , cumulativ , urmatoarele conditii:
        a) sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
        b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
        c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
        d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
        e) sa nu aibe in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
        f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
        g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati incativi;
        h) in cazul contribuabililor , persoane juridice, inactivitatea temporara, sa fie inscrisa in registrul comertului.”

        Daca corelam cele de mai sus cu sfera de aplicare a regimului de declarare derogatoriu:

        „1.1. Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu următoarele declaratii fiscale:
        a) formularul 100 „Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul de stat”, cod 14.13.01.99/bs;
        b) formularul 101 „Declaratie privind impozitul pe profit”, cod 14.13.01.04;
        c) formularul 102 „Declaratie privind obligatiile de plată la bugetul asigurărilor sociale si fondurilor speciale”, cod 14.13.01.40;
        d) formularul 103 „Declaratie privind accizele”, cod 14.13.01.03/a;
        e) formularul 104 „Declaratie privind distribuirea între asociati a veniturilor si cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv;
        f) formularul 120 „Decont privind accizele”, cod 14.13.01.03;
        g) formularul 130 „Decont privind impozitul la titeiul din productia internă”, cod 14.13.01.05;
        h) formularul 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată”, cod 14.13.01.02.

        Rezulta ca inregistrarea tuturor altor operatiuni (ex. dat de dvs. facturi, rate leasing, etc. ) se face in perioada imediat urmatoare la reluarea/reinceperea activitatii.

        o zi buna

  22. Am inteles din raspunsurile d-voastra anterioare ca unei S.C i se poate suspenda temporar activitatea la ORC si , daca societatea nu are datorii se poate cere o derogare de la ANAF. Daca societatea are datorii se poate suspenda de la ORC , nu va putea obtine acea derogare platind in continuare penalitati. Intrebarea mea este :in afara de penalitati va plati in continuare si impozitul forfetar , sau doar aceste penalitati? Care este cuantumul procentual al acestora ?

    Multumesc.

    • Buna dimineata.
      Daca are datorii, se va suspenda doar de la Registrul Comertului si nu va trebui platit forfetarul, pentru ca nu aveti activitate…in schimb, se vor acumula penalitati si dobanzi, daca nu aveti obtinut si regimul derogatoriu de la ANAF. Ceva informatii despre aceste cote gasiti AICI (Capitolul III) si AICI (Capitolul III) ,
      Numai bine.

  23. Buna ziua!
    In perioada in care eu am fost in cic firma a suspendat activitatea .
    La revenirea mea din cic firma a emis cele doua acte mentionate de dumneavoastra mai sus, am depus decizia de concediere la itm. Cei de acolo au spus ca decizia de concediere e nula pentru ca firma are activitatea suspendata si nu poate emite acte noi !
    e adevarat?
    Eu ce pt face mai departe?
    Decizia mea de concediere a fost emisa conf. art. 65 alin.1!
    Va multumesc!

    • Buna seara,
      daca societatea a emis actul de concediere in perioada cic, intr-adevar e nula..daca, in schimb a emis, asa cum precizam, cele doua decizii (una privind incetarea suspendarii CIM si a doua de concediere in aceeasi zi ) dupa revenirea din CIC, atunci deciziile societati par legale, dar ar trebui vazuta situatia si de un avocat specializat pe dreptul muncii. Va pot face legatura cu cineva daca doriti , dati-mi de stire pe mail (julesconsulting@yahoo.com)
      Numai bine.

  24. Sunt plecat din tara de 3 ani. Se incheie timpul de suspendare a activitatii firmei ce o aveam de fapt o mai am ( 3 ani). Se poate prelungi termenu de suspendarel? Ce alte sdolutii ar mai fi. Mentionerz ca nu am posibilitatea acum sa ma ocup de lichidarea ei. De la Registrul comertului au spus ca da, iar acum zic ca nu. Si nici sa muncesc afara si sa trimit bani pentru impozit forfetar in tara pt o firma fara activitate parca nu-mi surade ideea. Multumesc.

    • Buna dimineata, am inteles situatia prezentata..suspendarea se poate face pe maxim 3 ani pe toata durata societatii, dupa care trebuie sa reluati activitatea sau sa o inchideti definitiv.
      Cat despre plata forfetarului degeaba , sunt pefrect de acord cu dumneavoastra..
      Recomandarea mea este sa contactati Reinvent Consulting, o firma specializata , ce va va ajuta cu formalitatile pentru inchidere.
      Ii gasiti la adresa lichidare@reinventconsulting.ro, si veti fi contactat in vederea dizolvarii-lichidarii si radierii societatii comerciale.
      O zi buna.

  25. buna ziua, am si eu o intrebare: ce trebuie sa fac sau cum sa procedez pentru a contesta o amenda de la itm dolj in val de 3000 ron, inspectorul care ne-a dat dat amenda ne-a spus ca se depune o contestatie la ITM de catre un avocat si ca din 10 cazuri 9 se castiga, problema a fost ca am avut un angajat care avea contract in forma scrisa semnat de catre angajat dar nu inreg la ITM si nici nu expirase perioada de 20 zile dar nu am transmis revisalul
    Astept un raspuns, multumesc!

    • Buna ziua,
      Contestati decizia data de itm..in procesul verbal trebuie sa apara perioada in care poate fi contestat si de asemenea instanta de judecata cu drept in acest sens..si depuneti si o contestatie la itm, daca erati in perioada de 20 de zile..
      Numai bine

  26. Buna ziua!
    Am urmatoarea situatie: SRL cu asociat unic (eu) infiintat in 2007, toate impozitele la zi platite (inclusiv forfetar).

    Vreau sa inchid firma, dar ma intereseaza o varianta care nu presupune control de la fisc.
    Situatia firmei este ok dar, din cate am inteles, chiar daca esti curat nu scapi fara amenda daca vine „garda”.

    Care ar fi optiunile?
    Multumesc anticipat,
    Mircea

    • Domnule Mircea,
      Daca va ganditi sa reluati la un moment dat activitatea, puteti suspenda firma obtinand (pentru ca aveti totul platit) si regimul derogatoriu.
      In cazul in care doriti inchiderea definita a activitatii, pe acelasi considerent , al platilor la zi, controlul de fond de la fisc nu se justifica..iar „amenzile” nu ar trebui sa apara si pot fi contestate apoi..cat despre „atentiile” pe care le pretind..nu avem ce sa comentam, avem totul in regula, le dam..binete…
      Numai bine

  27. Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati cu un sfat, am infiintat un S.R.L in ianuarie 2007 si pana in prezent nu am avut deloc activitate, am dus la finante toate decalratiile pe zero si declaratiile de inctivitate inclusiv declaratia anuala de inactivitate depusa la registrul comertului. Anul trecut in aprile am fost la Admninistratia Locala a Fiantelor si am trecut societatea in regim derogatoriu, mi-a venit raspuns ca societatea se afla in regim derogatoriu pana in 2011. L a finante am intrebat daca mai trebuie sa intreprind ceva la registrul comertului, au zis doar sa depun declaratia anuala de inactivitate si la ei declaratia 100 la sfarsitul anului. Zis si facut toate bune pana aici, in urma cu aproximativ o luna mi-a venit de la fianante o somatie ca nu am depus declaratia 101 si devin inctiv, am depus-o si pe aceea si l-eam aratat decizia de la ei de regim derogatoriu si toate bune. In uram cu cateva zile mi-a venit o instiintare ca nu mai sunt in regim derogatoriu din mai 2009 pe motiv ca nu am facut demersurile la Registru Comertului. Dupa un an si 2 luni s-au gandit sa ma anunte imi trimit aceasta instiintare!!!Am fost la finante si mi-au spus ca s-a schimbat legeaa si o sa imi vina sa platesc impozit forfetar pe toata aceasta perioada. Nu stiu ce sa fac mai departe, imi puteti da va rog un sfat? De altfel am citi un articol in care scria ca firmele care repara calculatoare nu mai platesc impozit forfetar, iar in 30.06. a.c. am citi ca acest impozit a fost eliminat, este adevarat? Va multumesc!

    • Buna seara Domnule Constantin,
      In primul rand, despre impozitul forferar..este doar un proiect, in faza de discutie cu posibilitatea eliminarii acestuia incepand cu anul viitor, deci in prezent forfatarul inca exista si se plateste (din pacate).
      In privinta regimul derogatoriu pe care l-ati obtinut, inteleg ca intai ati mers la Registrul Comertului (pentru demersurile pentru suspendare ) si apoi la Admninistratia Locala a Fiantelor pentru regimul derogatoriu, nu inteleg in schimb de unde solicitarea celor de la finante, pentru ca daca v-au acordat regimul derogatoriu, se prezuma intreprinse demersurile la Reg. Com.
      Nu ar trebui sa vi se ceara sa platiti forfetar pentru aceasta perioada, daca in prealabil stabilirii regimului derogatoriu ati suspendat activitatea de la Reg. Com.
      Cu respect,

  28. Am un srl si sunt cu datoriile catre stat la zi. Nu am datorii la furnizori. E firma sotiei si eu sunt angajat. Vreau sa o suspend (firma nu sotia 🙂 ). Stiu ca eu trebuie sa incetez contractul de munca. Am contracte de telefoane pe firma. Bani sunt in cont insa pe urmatoarele 6 luni nu vedem incasari semnificative si nu se merita sa platim forfetar 1075 la trei luni si vrem sa ne protejam banii acumulati anul acesta, nu multi dar nici sa ii aruncam la stat nu dorim.. Pot sa platesc prin banca facturile de telefoane daca sunt bani? Daca o suspend de la 1 August cum platesc pentru trim III? adica pentru o luna de forfetar? sau tot trimestrul?
    Multumesc frumos.

    • Buna seara Domnule Ionescu,
      Intrebari scurte si la obiect 🙂
      -asa este, daca o suspendati (firma :)) trebuie sa incheiati si contractul de munca (nu sa il suspendati , ci incheiat definitiv)
      -puteti plati prin banca facturile de care scrieti si le veti introduce in contabilitate la reluarea activitatii
      -daca o suspendati de la 1 august veti plati forfetar pana la data suspendarii si a obtinerii regimului derogatoriu, nu pentru tot trimestrul.
      Numai bine.
      Cu respect

  29. Buna ziua! Am o firma SRL careia i-am suspendat activitatea. Am datorii la furnizori pe care nu le pot plati. Ce se intampla in acest caz?
    Multumesc.

    • Buna ziua si iertare pentru raspunsul intarziat! Furnizorii va vor calcula penalizari la intarzierile de plata..si pot cere insolventa pentru neplata lor..sau puteti incerca o negociere cu fiecare dintre ei si o plata esalonata a datoriilor…chiar si in perioada suspendarii si le veti introduce in contabilitate dupa aceasta perioada.
      Nu aveti de ca sa imi multumiti.
      Numai bine

  30. Buna ziua,
    in cazul in care o firma care s- a infiintat in anul 2010 ( martie ) in Romania, cu capital strain, doreste sa suspende activitatea pe o perioada de min 6 luni , dar care anul trecut, compania mama din strainatate a obinut bani de la fondurile europene pentru dezvoltarea companiei din Romania, contractul fiind semnat in iunie 2010 , deci banii au intrat in compania mama, vor exista probleme in acest sens cu folosirea banilor de la UE?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    • Buna seara,
      In acest caz specific, nefiind specialist pe fonduri europene voi adresa intrebarea Dvs. cuiva ce lucreaza direct in acest domeniu.
      Va anunt aici si pe mail, imediat cu primesc raspunsul lui.
      Toate bune,
      Iulian

      • Buna ziua,

        Iata raspunsul primit de la specialistul in fonduri europene

        „Iti voi da un raspuns care este bazat pe „experienta romaneasca” a fondurilor..
        Depinde cum e facut contractul..daca in el este identificata firma romaneasca direct sau generic, atunci trebuie sa-i foloseasca exact in scopul acesta, conform bugetului ….altfel intreaga suma va fi declarata neeligibila si va trebui s-o returneze. Daca nu este identificata exact firma romaneasca in cauza atunci firma straina poate sa infiinteze o alta firma si sa foloseasca banii ….
        Oricum …ca regula generala, daca in proiect scrie ca banii vor fi folositi pentru a dezvolta o firma …atunci nu pot fi folositi altfel…mai mult, nu pot fi folositi decat conform indicatiilor din liniile bugetare sau din aplicatie (exemplu: in buget scrie ca va cumpara consumabile, atunci consumabile trebuie sa cumpere)”.

        Suntem aici daca mai aveti nelamuriri,
        Toate bune,
        Iulian

  31. Buna ziua

    O firma deschisa in 2009 vrea acum sa-si suspende activitatea. O firma suspendata trebuie sa aiba sediu social? La sediul actual trebuie sa plateasca chirie, si daca n-ar fi necesar… Firma pana in prezent nu a avut activitate, in acest an a platit impozit forfetar. In timpul suspendarii trebuie depuse declaratii la 3 luni, dar nu o sa aiba nimic de platit, asa-i? Ce taxe trebuie platite la o suspendare?

    Va multumesc anticipat.
    Andrea

  32. Buna
    Eu chiar mi-am suspendat firma . Am fost la Registrul comertului cu actele firmei CUI si certificatul constatator , te costa aproximativ 350 lei , dupa care trebuie sa duci o copie la finante
    dar numai daca esti la zi cu taxele adica sa fii la ” O ” Declaratiile trebuie depuse trimestrial. eu cam atat stiu . Succes .

  33. am un srl am platit forfetaru si nu am datori e cu asociat unic as dori sa stiu cum e mai bine sa o suspend sau sa o dizolv ,radiez pt ca nu o mai pot sustine financiar .As dori sa-mi spuneti actele necesare pt dizolvare firma si cat ma costa .eu sunt salariat la firma mea as dori sa stiu daca pot intra in somaj va multumesc

    • Buna seara, pentru suspendare vedeti comentariul Domnului Sfira Gheorghe de mai sus si procedura intregrala la linkurile din articol.
      Pentru dizolvare gasiti detalii aici..in functie de decizia dvs. alegeti o varianta..odata dizolvata va trebui inregistrata alta societate in viitor..
      Despre somaj..daca indepliniti conditiile de aici ..se poate , dar nu la suspendare
      Toate bune

  34. Buna ziua mam hotarat sa o suspend mai am o intrebare impozitul firmei lam platit pana la data de 1 iunie 2010 si vreau sa o suspend la data de 1 septembrie dar contabilul meu e plecat in vacanta si el imi platea toate darile catre stat si vine in jur de 15 sep eu pot sa o suspend in acest caz pt ca nu mai vreau sa platesc impozit si pe luna sep si dupa aia sa-mi platesc impozitul pe cele 2 luni .M ULTUMESC

  35. Buna am suspendat firma ma costat in jur de 350 ron cum a spus d-ul Sfira dar am o intrebare am facut consultanta la registru si mia oprit copie dapa cui,certificat constatator si c.i este normal sau sa ma ingrijoresc multumesc pt ajutorul dat.

  36. Buna ziua!
    Va rog sa ma sfatuiti in urmatoarea speta:
    – societate comerciala infiintata in aug 2006 – srl cu asociat unic
    – fara nici un fel de activitate pana in prezent
    – suspendata ( pe Legea31) la Registrul Comertului din oct 2007 (expira 3 ani in oct 2010)
    – probleme: nu au fost depuse niciodata nici un fel de declaratii la admin financiara (100 pe zero, 010 etc) si doresc reluarea activitatii din octombrie (daca amenzile pt nedepunerea declaratiilor sunt cumulat de maxim 1000lei) ori dizolvarea societatii (daca se poata evita astfel aplicarea sanctiunilor pecuniare-amenzilor)
    Oricum, mi se pare aberant sa pretinzi unei societi care s-a suspendat sa depuna periodic niste declaratii. Daca 3 ani plec din tara, revin la fiecare 3 luni sa depun declaratii? Va intreb retoric.

    Multumesc!

  37. Buna seara si iertare pentru raspunsul intarziat..daca aveati, odata cu suspendarea la Registrul Comertului, obtinut si regimul derogatoriu nu trebuiau depuse decat acele declaratii mentionate..Dar!!! asta in cazul in care ati fi avut activitate..
    Asa cum am raspuns mai sus daca nu ati avut niciodata activitate nu trebuia sa depuneti nimic…dupa 3 ani de inactivitate si datorita faptului ca nu depuneati nici o declaratie sau formular care se impunea, intra in procedura de dizolvare judiciara…
    Puteti relua activitatea..si cu privire la intrebarea retorica..este o aberatie ca alte mii in tara asta
    Toate bune,
    Iulian

  38. Societatea mea a fost trecuta in inactivitate si este in baza de date a ANAF deoarece nu am depus in timp declaratiile 100.300 si 101.Aam depus bilanturile contabile, la 31.12.2008, api la 31.12.2009 , si la 30.06.2010. Daca depun la zi declaratiile ,achit restul de TVA pana la data declararii situatiei de inactivitate (11.06.2009), inteleg ca societatea va fi recativata.Impozitul forfetar aferent anului 2009 si apoi 2010 trebuie achitat?
    Situatia de inactivitate decisa de ANAF nu este anuntata in prealabil, asa cum poate e normal, si societatii comerciale,care trebuie instiintata printr-un document scris? Documentul nu trebuie remis recomandat la sediul societatii?
    Asociatii sunt inscrisi la cazierul fiscal.Exista sansa ca ei sa fie scosi din evidenta cazierului fiscal dupa recativarea societatii fara a astepta cei 5 ani de reabilitare?
    Cu multumiri,

  39. Buna ziua d-le Iulian. Vreau sa va intreb ce se intampla la reluarea activitatii unei firme care a fost suspendata? Trebuie achitate alte taxe sau dari catre stat pentru reinceperea activitatii? Va multumesc mult!

    • Domnule Vlad, multumesc pentru intrebare..Va raspund printr-un post mai amplu astazi..
      Toate bune si felicitari pentru curaj daca reluati activitatea ..

  40. Buna ziua! Am suspendat o firma din iulie 2007, au trecut cei 3 ani de suspendare a activitatii, va rog mult sa imi spuneti ce se intampla cu firma acum si ce trebuie sa fac? nu vreau sa o redeschid…vreau doar sa stiu daca platesc vreo amenda pentru ca nu m-am dus sa o inchid la timp. Va multumesc!

    • Buna ziua si iertare pentru raspunsul intarziat…in esenta dupa suspendare trebuie reluata activitatea sau radiata firma.( http://www.onrc.ro/documente/presa/comunicat_07_05_2009/taxe.pdf )

      Despre radierea din oficiu, care se aplica doar anumitor firme, am scris aici http://blogdeafaceri.wordpress.com/2010/05/18/guvernul-radiaza-din-oficiu-firmele-aflate-de-3-ani-in-dizolvare , in cazul dvs. va trebui sa solicitati radierea si ca etape sunt :

      •La Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: hotararea adunarii generale pentru modificarea actului constitutiv privind dizolvarea si/sau numirea lichidatorilor si dovezile privind achitarea taxelor de registru, a taxei judiciare de timbru, a timbrului judiciar si a taxei de publicare a hotararii in Monitorul Oficial.

      •Dupa 30 de zile de la publicarea hotararii de dizolvare in Monitor, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: daca este cazul, contractul de administrare incheiat intre societatea supusa dizolvarii si lichidarii si lichidatorul persoana juridica si dovada privind achitarea taxelor legale.

      •Dupa efectuarea lichidarii, la Oficiul Registrului Comertului trebuie depusa cererea de radiere insotita de actele: bilantul de lichidare aprobat de asociati, dovada agentiei de mediu (daca e cazul), certificatul de atestare fiscala, certificatul de inregistrare (in original) si dovada privind plata taxelor legale. in cazul societatilor comerciale cu raspundere limitata, dizolvarea se poate efectua in doua etape, respectiv cele de la punctele 1 si 3. Taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiile de Registru ale Comertului de pe langa tribunale sunt prevazute de HG nr. 913/2004. Pentru mai multe informatii despre inregistrarile in Registrul Comertului si costurile aferente puteti consulta site-ul Registrului comertului, la sectiunile „Formalitati” si „Taxe/Tarife”

      Toate bune,
      Iulian

  41. Buna ziua,
    Mama mea are un SRL, este asociat unic si a descoperit de curand ca, contabila care o avea de 10 ani nu i-a depus mai multe declaratii si ca urmare apare in fisa la adm. cu sume achitate in plus.
    Impozitul forfetar, din pacate nu este platit la zi. Intrebarile mele sunt:
    Daca vrea sa suspende firma si am inteles ca o poate face doar de la Reg Com iar la Anaf (fara derogare si merg in continuare penalitatile), mai trebuie sa depuna trimestrial vreo declaratie?
    Se mai plateste vreun imp forfetar?
    Va multumesc anticipat.

    • Buna ziua,
      Poate suspenda fara regim derogatoriu, pentru ca sunt datorii..daca nu ar fi fost ar fi primit acest regim si chiar si in acest caz, ar fi trebuit depuse anumite declaratii (cititi va rog comentariile mele de mai sus si gasiti cam toate raspunsurile). Impozitul forfetar a fost eliminat de la 01/10/2010, asa cum am anuntat pe blog…dar trebuie platite restantele.
      Toate bune si o zi calduroasa daca se poate.
      Iulian

  42. Buna ziua,
    ma intereseaza urmatoarea chestiune si daca se poate as dori sa ma lamuriti. Am suspendat firma din Romania ( pe care as dori sa o vind).Cotnabiltiatea cu care am lucrat imi cere acum 150 lei pentru o semnatura.Mie mi se pare mutl, din moment ce, pentru o alt afirma suspendata( pe care am vindut-o) nu imi cerea nimic deoarece lucram cu ei, asa mi-au spus.Deci, daca se poate, cit este pretul corect al unei semnaturi pentru o firma suspendata. Si daca pentru aceasta semnatura se intocmesc acte, cum ar fi normal, nu?Au facut o balanta dar inca nu le-am platit deoarece mi se pare foarte scump.Poate gresesc dar cum nu sint in domeniu incerc sa ma informez.Firma nu are problem, am plati forfetarul, tot ce trebuia dar nu mai locueisc in Romania si lucrez pe firma din Buglaria unde locueisc acuma.
    Va multumesc,
    Cu stima,
    Aurora INOAN

    • Buna seara, aveti dreptate sa considerati suma mare din moment ce platiti si cautam cu totii sa reducem costurile tot timpul.
      Nu stiu cu precizie cat costa in general o astfel de semnatura, si daca cineva are date exacte , il rog sa intervina.
      Pentru consultanta fiscala eu am mai recomandat acesta firma http://www.accounting4u.ro
      Revin cu informatii privind pretul semnaturii , cum am ceva detalii.
      Seara buna.

  43. buna seara,
    srl, asociat unic, suspendata (regim derogatoriu) din 06.2009, curata cu toate declaratiile depuse la zi, ce ma sfatuiti sa fac la expirarea celor 3 ani de suspendare:
    1. desfintare;
    2. vinzare;
    care sunt costurile si eventual riscuri in cazul vanzarii?
    va multumesc

  44. Buna ziua,va rog sa ma lamuriti si pe mine daca se poate.Am infiintat un srl in 2007,dar nu am derulat nici o activitate pe el.In 2009 l-am suspendat pe trei ani ca sa nu platesc forfetarul degeaba.Dupa acesti trei ani,am inteles ca firma se dizolva de la sine daca nu am avut activitate deloc.Este adevarat?In aceasta perioada mai este necesar sa depun ceva la administratia fiscala?Va multumesc si astept si eu niste lamuriri.

    • Buna seara, am raspuns mai sus ca daca nu ati avut niciodata activitate nu trebuie sa depuneti nimic…dupa 3 ani de inactivitate si datorita faptului ca nu depuneati nici o declaratie sau formular care se impunea, intra in procedura de dizolvare judiciara…
      Daca pot fi de folos sunt aici,
      Toate bune

    • Buna seara,
      Luați-va câteva trei zile înainte de data stabilita de dvs. pentru suspendare (pe care o alegeți când doriți, și o menționați în cerere) pentru alergătura birocratica.
      mai sus sunt și comentarii ale celor care au parcurs procedura (ex. domnul Sfira Gheorghe).
      Toate bune

    • Buna seara, din cate stiu eu nu poate participa la licitatii si de asemenea :

      – nu se emit si nici nu se inregistreaza chitante si facturi,
      – evidenta contabila se tine la 3 luni,
      – bilanturile contabile se depun la 6 luni si 1 an,
      – se pot face plati (telefon, rate credite etc),
      – se pot face incasari in urma contractelor derulate anterior suspendarii, dar numai prin banca (pentru ca este interzisa emiterea de facturi si chitante),
      – se pot face plati prin banca la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale,
      – capitalul social poate fi retras din contul de capital (in caz de nevoie poate fi virat in contul curent pentru efectuarea de plati).

  45. Daca suspend activitatea ce fac cu utilajele sa le pot folosi pe alta firma?un contract cu titlu gratuit?pot retrage banii din banca pe care ii am sau pe care ii voi incasa? si cu masinile pe care le am pe firma cum le mai folosesc? abonamentele la telefon le pot transfera pe alta firma? .multumesc

    • Buna seara,
      Am răspuns în mare la comentariul lui Cata de mai sus.
      Inainte de suspendare puteti face contracte cu alte firme , persoane fizice pentru utilaje.
      Pentru contractele deja in derulare: utilitati, leasing, abonamente telefonie, in masura posibilitatilor se va opta pentru cesionare/schimbare titular de contract.

  46. Sunt in Concediu crestere copil si am fost anuntata ca firma se dizolva. Ce pot face? Am posibilitatea legala de a-mi transfera contractul de munca in alata parte, deoarece am gasit pe cineva dispus sa ma primeasca.
    Multumesc

    • Buna seara, înainte ca firma sa se dizolve, cereți-le sa va transfere contractul de munca (asa suspendat pentru CIC) la noul angajator..pentru ca altfel, chiar dacă sunteți în concediul pentru creșterea copilului, firma legal are posibilitatea sa încheie toate contractele de munca.

      1) Este interzisa concedierea salariatului aflat in concediu pentru cresterea copilului (art. 60 alin. (1) lit. e) din Codul muncii). Interdictia nu se mentine si in cazul in care concedierea intervine ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului.

      Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) va poate da cu siguranta mai multe detalii.
      Numai bine,
      Iulian

  47. Buna ziua,

    Sunt reprezentantul unui grup de investitori din strainatate. Avem mai multe societati SRL care au in proprietate terenuri (fiecare teren cu firma aferenta). In prezent societatile sunt active cu toate datoriile achitate la zi. Nu au angajati. Dorim sa suspendam activitatea acestor societati pentru a nu mai plati impozitul forfetar.

    In situatia in care acest lucru se intampla, trebuie sa achitam in continuare impozitele locale? Daca da, platile se vor inregistra in contabilitate la reluarea activitatii? In aceasta situatie in cazul depunerii bilanturilor si celorlalte documente aceste plati nu vor fi inregistrate in ele?

    Cu stima

    • Buna seara Stimate Domn..am întârziat cu răspunsul pentru ca a trebuit sa caut ceva detalii specifice și păreri de la oameni mai pricepuți ca mine în aceasta materie…
      Din păcate, în privința impozitelor si taxelor locale, ele nu sunt exceptate pe perioada suspendării activității, decat in cazul in care societatea face dovada ca nu mai detine/utilizeaza respectivul bun/mijloc care face obiectul instituirii unui impozit sau a unei taxe locale, așadar dacă rămân în proprietatea societății, chiar și suspendata, va trebui sa plătiți taxele locale… Plățile acestor impozite se înregistrează în contabilitate la reluarea activității.
      Numai bine.

  48. buna seara. am si eu cateva nelamuriri legate de suspendarea activ unei sc.
    am inteles din comentariile precedente ca se poate suspenda firma chiar de nu esti la zi cu toate obligatiile la buget. si atunci, se depune lunar declaratia 100 si trim. 300, plus forfetarul aferent? intentionez sa suspend sc incepand cu data de 01.12.2010 si sa plec din tara o perioada. dar imi mai raman niste facturi de achitat( telefon, furnizori). ca se intampla daca nu efectuez platile? mai pot fi trasa la raspundere atata timp cat 3 ani nu voi avea activitate?

    • Buna seara,
      Ati inteles ce am spus mai sus..asa este , se suspenda si cu datorii, care vor atrage altele..se depun in continuare declaratiile mentionate… impozitul minim a fost eliminat (sa vedem ce surprize neplacute ne mai fac de la 01 ian 2011..) ; cat despre facturile neplatite la furnizori, vor atrage , in functie de clauzele stipulate in contractele cu ei, datorii si/sau penalitati pt intarzierile la plata.
      Iulian Serban

  49. Buna ziua si felicitari pt. blog, e mai mult decat util! Pe scurt firma este pe numele fratelui meu si are doi angajati (eu + contabil). Doresc suspendarea firmei intr-un timp cat mai scurt. Odata cu incetarea contractului meu de munca, firma va ramane cu 1 angajat. Daca depun actele la ONRC cu mentiunea suspendarii activitatii cu 1 ian 2011, mai poate face contabilul angajat inchiderea de an fiscal (firma de la 1 decembrie 2010 nu va mai avea niciun fel de activitate)? Inteleg ca de indata ce firma e suspendata la ONRC, trebuie inchise contractele de munca la ITM? In acest caz, ce-mi recomandati? Cu activitatea suspendata de la ONRC, cine si cum face platile catre bug. Stat/asig. Sociale? Multumesc.

  50. BUNA SEARA .Am o firma din 1994,profil comert ,cu credite.se poate suspenda activitatea pe o perioada de 3 ani?
    Creditele se pot amana pe perioada suspendarii?

    • Buna seara, se poate suspenda si daca aveti credite..Din cate stiu bancile nu tin cont de suspendare in achitarea ratelor la credite..dar depinde de contractele si mai precis de clauzele pe care le-ați semnat cu ei.
      Toate bune

  51. Buna seara,

    Va rog sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu o societate care este suspendata pe o perioada de 3 ani , timp in care ii expira sediul social.(ex: suspendata din 22.10.2010-22.10.2013; pe 01.01.2011 expira contractul de comodat)……….ce fac, ii mai prelungesc sediul sau nu? Ma gandesc ca daca-l prelungesc sunt niste taxe de platit la Registru si nu le pot inregistra, daca nu-l prelungesc, firma fara sediu social valabil este ca si inexistenta si poate o dizolva automat!!!! Daca ma puteti ajuta cu un raspuns……va rog. Multumesc mult

  52. Buna seara , am sa va trimit pe mail maine mai multe detalii despre problema propusa.. în mare parte ați intuit posibilele răspunsuri. Dvs. alegeți varianta pe care o doriți, în funcție de ce anume intenționați sa faceți după suspendare.
    Toate bune

  53. buna ziua! Am o firma cu datorii la buget(15000ron).Pot suspenda activitatea pe o perioada de 3 ani? Ce se poate intampla daca peste 3 ani firma nu isi poate plati datoria?Mentionez ca bunurile firmei sunt de 4000 ron.

    • Buna seara, puteti suspenda activitatea chiar daca aveti datorii..dar nu veti obtine regimul derogatoriu si va vor calcula penalizari si dobanzi pentru intarzierile de plata. Cotele de penalizari le gasiti la raspunsul dat domnului Adrian_Cv pe 25 Mai.
      Toate bune.

  54. Buna seara, prin 2008 am luat autorizatia (care o suspendasem) de la primarie si am inceput o colaborare. nu m-am dus la registrul comertului sa declar reinceperea activitatii (asta banuiesc ca trebuia sa fac)

    a venit schimbarea de caen in 2009 si a trebuit sa preschimb autorizatia, certificatul de inreg, etc, numai ca atunci se pare ca s-a declarat si inceputul activitatii. la scurt timp dupa ce am schimbat caenul (cam o luna), am suspendat activitatea din nou.

    intre colaborare si schimbare caen, am fost la fisc sa platesc impozitul (eram pe norma de venit atunci) pentru 2008, numai ca mi-au spus ca nu se poate ca apare ca suspendata).

    acum ca vreau sa inchid pfa-ul (au trecut cam 3 ani de suspendare si nu am ce face cu el) as vrea sa reglez si problema din 2008.

    mai pot declara la onrc (sau altundeva) ca am inceput activitatea din 2008 ca sa pot sa ma duc apoi la anaf cu decizia noua de incepere activitatii in 2008 si cea de suspendare ca sa pot plati in sfarsit impozitul aferent ? in momentul asta inteleg ca as fi avut activitate pe perioada suspendarii, ceea ce banuiesc ca nu e chiar bine (ce sanctiuni sunt in acest caz ?)

    • Buna seara si iertare pt omisiunea raspunsului (a mers in spam comentariul..),
      Am sa incerc un raspuns mai detaliat pe mail..in esenta pe perioada suspendarii nu puteati avea activitate deloc..dar retroactiv nu stiu in acest moment cum se poate rezolva..
      Revin cu detalii pe mail..

  55. Buna ziua,
    Sunt administrator unic al unei firme infiintate in 2007, fara activitate.
    In 2008 la inceputul anului o suspend.
    Acum am fost la Registrul Comertului , si am inceput procedurile de dizolvare urmand pasii
    stabiliti de ei, acum fiind la etapa de publicare in Monitorul Oficial
    Pentru certificat de atestare fiscala trebuie sa platesc
    amenzi pentru nedepunerea declaratiilor si a bilanturilor,
    ilogic de altfel firma fiind suspendata.
    Daca nu platesc aceste amenzi,si nu ma mai ocup de firma, ce se intampla?
    Mentionez ca la adresa sediului social, eu am vandut acea casa,
    deci pot inchide firma neavand nic sediu.
    Nu am conturi bancare, dar pot afecta in vreun fel proprietatea casei pe care o am.
    Numai bine

    • Buna seara ,
      Ca sa va raspund cat mai scurt, daca nu va mai ocupati de ea o vor radia din oficiu , mai ales ca va aflati in faza de dizolvare…Se leaga de toate porcariile birocratice ca sa puna bete in roate….
      Cu respect

  56. Buna! am un prieten care acum 5 ani si-a inchis firma auto. In 2007 ia venit o factura in care scria ca are o restanta pe cvare nu a platit-o. Nu stiu din ce motive,poate ca a uitat. Dar din 2007 pana acum de ce nu ia mai venit nici o factura ca sa ii reaminteasca ca trebuie sa plateasca? Si-a deschis un cont la banca unde punea banii ca sa plateasca rata si cand a ajuns acolo iau spus ca nu mai are bani in cont deoarece i-a luat cei de la finante deoarece are de platit o suma foarte mare din cauza firmei aceleia.Si a intrebat de ce nu ia mai venit timp de 3 ani aceste restante si iau spus o mie de lucruri pe care de abia lea inteles. Ce poate face in aceasta situatie?

    • Buna!
      De unde a venit factura/hartia respectiva si la ce se refera ea? Daca era o creanta la o alta firma, firma la care avea datoria putea cere insolventa pentru neplata, dar asta se face prin instanta si ar fi trebuit sa fie citat in instanta si se parcurga anumiti pasi…
      Da-mi te rog mai multe detalii pe julesconsulting@yahoo.com si incerc un raspuns.
      Seara buna

  57. Ref la intrebarea din 10 Ianuarie
    Va multumesc si vreau sa ma lamuriti, ce fel de birocratisme pot aparea?
    Pot ajunge in instanta?
    Pot pune atinge bunuri pe care eu le am si nu nici o legatura cu firma respectiva?
    Toate bune.

    • Mai exact va raspund asa: in cazul in care nu s-a deschis procedura insolventei asupra societatii, pot fi urmarite silit doar bunurile aflate in proprietatea societatii.

      In cazul in care se declanseaza procedura insolventei, la cererea creditorilor sau al lichidatorului judiciar, judecatorul sindic va putea dispune sa suportati o parte din pasivul societatii. In acest caz, se vor putea urmari si bunurile aflate in proprietatea administratorului.
      Numai de bine

  58. Buna
    Am apelat la o firma de lichidator pentru a ichide firma.
    Firma momentan se afla in insolventa.
    Intrebarea mea,:-
    Pot sa mai deschid alte firma cu activitatea totul diferit dar cu acelas sediu ?
    Va multumesc

    • Buna
      Din cate stiu eu..conform art.17,alin.2 din legea 31/1990,privind societatile comerciale ,la acelasi sediu vor pute a functiona mai multe societati ,daca este indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
      – imobilul, prinstructura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite (o camera pt.fiecare societate)
      – cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati (caz in care intr-o camera pot avea sediul mai multe societati)
      – daca cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeza a fi sediul societatii(caz in care in acel imobil isi are deja sediul o societate(i),in care proprietarul nu este asociat.
      Intrebati si lichidatorul..dar legea prevede ce ati vazut mai sus
      Numai de bine

  59. Buna,

    Am firma suspendata pe 3 ani din luna august 2010 doar la registrul Comertului si fara regim derogatoriu din cauza neplatii impozitului forfetar. Intrebarile mele sunt:
    1. daca firma este suspendata pot fi data in judecata pentru neplata unor facturi de catre furnizori sau de finante pentru a-si recupera banii pe impozit? sau doar dupa expirarea celor 3 ani de suspendare?
    2.Pe perioada suspendarii se pot efectua controale de la finante?
    Multumesc.

    • Buna seara @ Laura,
      Faptul ca aveti activitatea suspendata nu elimina calitatea societatii dvs. comerciale de subiect de drept.
      Daca a fost citata o persoana trebuie sa reprezinte societatea sa ca parte reclamata in proces, iar procesul nu va avea legatura cu faptul ca are activitatea suspendata.
      De asemenea, procesul nu va putea fi suspendat pe acest motiv al suspendarii activitatii societatii.
      Poate fi controlata chiar si supendata fiind.
      Numai bine

  60. Am si eu o intrebare. Pentru o firma care nu a avut deloc activitate (infintata in 2008) suspendata la registrul comertului inainte de zvonurile cu mpozitul forfetar – A venit de la finante o amenda pentru ca nu s-a depus declaratie pe proprie raspundere ca nu exista activitate – amenda este de 2000ron. Se mai poate face ceva acum ?

  61. Buna seara … Am o intrebare firma la care lucrez intra in proces de dizolvare … asta inseamna inchiderea activitatii??? Apoi eu sunt in concediul de crestere copil ce se va intampla cu mine in caz de dizolvare si in caz de inchidere a activitatii ( in cazul in care nu inseamana acelsi lucru ). toti angajati 90 la numar sunt trecuti la alta firma cu salariile diminuate … cat de legal este asta … si cum se poate face ceva ….. adica li se incheie activitatea la firma la care sunt si apoi in aceasi zi ii trece la alta firma cu salariile mai mici cu 30 %. si firma carer se inchide si firma la care o mearga oamenii ( caci nu au incotro in timpurile astea ) au ca actionare majoritar aceasi firma o societate SA cu capital mixt 51 % statul roman si 49 % partea romana . Deci este o firma in firma in firma si in firma … eu vreau sa stiu ce se poate intampla cu mine fie ma concediaza acuma sau este musai sa astepte sa imi inceteze suspendarea contractul in mai 2012 … ?? Multumesc !

    • Buna seara.
      Din cate stiu eu este interzisa concedierea salariatului aflat in concediu pentru cresterea copilului (art. 60 alin. (1) lit. e) din Codul muncii).
      Interdictia nu se mentine si in cazul in care concedierea intervine ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului…asta inseamna ca doar daca se se afla in reorganizare judiciara sau faliment va poate concedia..
      Dizolvarea este de mai multe feluri (prin imposibilitatea realizarii obiectului de activitate, prin hotararea tribunalului, prin hotararea AGA, prin alte cauze prevazute de actul constitutiv , prin faliment etc.)
      Din cate inteleg are loc o incorporare a unei SA intr-o alta SA…
      Cat despre trecerea cu salariile diminuate..vor incheia cu Dvs. anexe la contractele individuale de munca..in care vor specifica noul salariu si noua entitate angajator.
      Din pacate, nu pot sa va mint, daca invoca falimentul pot concedia toti angajatii..inclusiv pe cei aflati in CIC.
      Sper sa nu fie cazul..

  62. Cu deferenta revin la cazul din 10 Ianuarie,
    eu am de la Registrul Comertului rezolutie, cu numar , data
    in care este admisa cererea de inregistrare cu privire la dizolvare,
    si se specifica ca radierea societatii
    se va face dupa 30 de zile de la publicarea deciziei in Monitorul Oficial.
    Deci nu este insolventa ca sa se lege de bunuri ale administratorului.
    Credeti ca ar trebui sa inregistrez eu o cerere ca nu am venituri sa suport acele amenzi ,
    sau conform cererii inregistrate la Registrul Comertului si rezolutiei respective,
    ei vor dizolva, radia societatea .
    Va multumesc anticipat
    Toate bune

    • Buna seara , conform rezolutiei va fi dizolvata, nu inteleg insa daca au cerut si cazierul fiscal?… si cum au dat rezolutia fara acesta, in cazul in care l au solicit..
      Despre insolventa , lucrurile stau asa
      Insolventa este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile.
      Art. 26 Legea 85/2006
      (1) Procedura va incepe pe baza unei cereri introduse la tribunal de catre debitor sau de catre creditori, precum si de orice alte persoane sau institutii prevazute expres de lege.
      …………………………………………………………………..
      Art. 27
      (1) Debitorul aflat in stare de insolventa este obligat sa adreseze tribunalului o cerere pentru a fi supus dispozitiilor prezentei legi, in termen de maximum 30 de zile de la aparitia starii de insolventa.
      (2) Va putea sa adreseze tribunalului o cerere pentru a fi supus dispozitiilor prezentei legi si debitorul in cazul caruia aparitia starii de insolventa este iminenta.
      (3) Cererile persoanelor juridice vor fi semnate de persoanele care, potrivit actelor constitutive sau statutelor, au calitatea de a le reprezenta.
      (4) Introducerea prematura, cu rea-credinta, de catre debitor a unei cereri de deschidere a procedurii atrage raspunderea patrimoniala a debitorului persoana fizica sau juridica, pentru prejudiciile pricinuite.
      Este corecta afirmatia ca atit debitorul cit si creditorul pot cere deschiderea procedurii insolventei.
      Numai bine

  63. Buna ziua,
    Rezolutia de care va spun spune la final urmatoarele
    ,,Admite cererea de inregistrare asa cum a fost formulata si dispune inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor cu privire la dizolvare.
    Dispune publicarea in Monitorul Oficial , Partea a IV, a actului modificator-Decizie asociat unic, nr 1 din data de…
    Executorie de drept.
    Cu drept de plangere, in termen de 15 zile, la Tribunalul Bucuresti…)
    Pronuntata in sedinta din data de …..01.12 2010.”

    Eu cred ca deja am firma dizolvata,( nu stiu pe site sa verific.)
    Dar ce au facut ei erau,, birocratismele „care la mentionati d-vs.

    Toate bune

  64. Buna seara d-le Iulian. As avea o intrebare. Am o firma srl,as vrea sa fac suspendarea firmei pe o perioada , vreau sa va intreb,dupa suspendare, eu fiind singur angajat, pot intra in somaj? / sau cum pot plati pentru sanatate, pensie? Sau dati-mi o propunere ce sa fac? Va multumesc!

    • Cu respect,
      Anuntati la ITM prin act aditional incetarea contractului de munca pe motivul suspendarii activitatii firmei, asta dupa suspendare, daca aveti si calitatea de angajat…si indepliniti conditiile prevazute aici.
      Contributiile pentru sanatate, somaj, le puteti plati in nume personal…am sa public curand procedura integrala.
      O zi buna
      Iulian

  65. Am infiintat un srl in 2008, asociat unic(eu).Am avut pana in 2009 angajati doar pe mine si contabilul.Din 2009 eu am intrat in CIC, iar contabilul a incetat activitatea (pe firma mea,in acte).In 2010,pana in septembrie , am avut facturi emise,deci activitate.Datorii catre buget si alte dari…cu nemiluita.Am contul blocat,imposibilitate de plata catre stat(cic e minim)….Ce pot face pt a dizolva,suspenda firma…o idee cat de ”ieftina” si daca pot lua somaj eventual dupa terminare CIC.CIC se termina in martie 2011.Multumesc anticipat

    • Buna seara,
      Suspendati firma si vedeti si comentariul de mai sus , in legatura cu somajul si celelalte comentari cu privire la vanzare..dati mi de stire pe mail cu cele intreprinse..

  66. buna seara, am o firma infiintata din 2006, care nu a desfasurat nici un fel de activitate de la infiintare, si la sfarsitul anului 2010 a fost radiata de catre ORC, in continuare ANAF imi trimite obligatii fiscale cu caracter popriri. ce trebuie sa fac sa nu mai primesc aceste obligatii din moment ce eu nu am avut profit ,activitate, tranzactii etc. multumesc anticipat.

    • Buna ziua; firma este radiata si nu a avut niciodata activitate si primiti de la Anaf notificari? i-ati contactat si le-ati comunicat situatia?
      Daca puteti , trimiteti-mi pe mail la julesconsulting@yahoo.com o astfel de notificare scanata..poate inteleg si eu sistemul anacronic al Anafului..
      Toate bune

  67. Am si eu o problema si nu stiu cum sa procedez.Poate ma puteti ajuta dumneavoastra. Am o societate pe care as vrea sa o suspend. Are ca activitate vanzarea cu am a prod alim si nealimentare pe scurt cod caen 4711. am o problema in contabilitate am un stoc demarfa de 40000 ron. eu in realitate nu am acest stoc. As vrea sa suspend societatea si nu stiu cum trebuie sa procedez si ce se intampla cu stocul de marfa. Din cate am mai auzit as putea sa suspend activitatea cu stocul care il am si in momentul cand vreau sa o inchid de tot tr sa platesc TVA aferent stocului si impozit pe profit. As vrea sa stiu daca este adevarat ce am zis mai inainte. Eu de fapt as vrea sa inchid de pe acum societatea de tot dar inca nu am banii necesari sa platesc tva aferent stocului de marfa si de aceea vreau sa o suspend si in cativa ani sa strang banii pt achitarea tva-lui.Mentionez ca societatea nu
    are datorii la furnizori si nici la stat. Cum ma sfatuiti sa fac? Am fost si pe la finante si am pus niste intrebari dar nu au stiut sa imi raspunda..nu stiu la cine sa apelez sa ma invete cum sa procedez. Va multumesc!

    • Buna seara, nu sunt din pacate (sau fericire) contabil si nu stiu cum functioneaza procedura in acest caz..ce pot sa spun e ca puteti suspenda activitatea ..din moment ce nu aveti datorii si daca cineva va poate lamuri exact cu stocul mentionat , ar fi de preferat sa o inchideti definitiv , nu doar s-o suspendati
      Incerc sa intreb un specialist si revin pe mail.

  68. Buna ziua ,
    am o intrebare , am o societate cu un leasing pe ea,
    numai ca nu mai functionez de o luna sau doua .Pot sa suspend activitatea.Am ceva restanta la tva ,am emis o factura luna trecuta si eram curios daca pot obtine o esalonare ceva din partea ANAF.In caz ca nu mai reiau activitatea ,nu se prescrie datoria ,peste 3 ani? va multumesc

  69. Buna seara,

    In primul rand va multumesc pentru informatiile postate pe acest blog. Problema mea:

    Firma declarata inactiva de ANAF cu cazier fiscal pentru nedepunerea declaratiilor( datorii ~1000ron forfetar + penalizari).
    Firma este suspendata doar la Registrul Comertului(la sfarsitul lui 2009). Nu a avut niciodata activitate, au fost depuse cateva declaratii cu zero.

    a) Eu am neaparta nevoie de PFA unde lucrez. Se poate face ceva pentru a scapa de cazierul fiscal pe persoana fizica mai repede de 5 ani?(eu sunt singurul reprezentant legal la firma).

    b) Daca doresc sa lucrez pe firma(care inteleg ca s-a transformat de la „sine” in IMM) la 1000RON facturati pe servicii ar fi mult mai mari taxele decat pe PFA(cu norma de venit pe Cluj-N.)?

    c) Daca a) si b) nu sunt viabile(lege/taxe prea mari). Dv ce ati face cu firma in locul meu?

    Toate cele bune,
    Marius

  70. Buna ziua!

    Am si eu un srl infiintat in mai 2010, cu 2 asociati, eu si sotul meu.Din pacate nu prea am avut activitate-adica societatea a avut foarte putini clienti si ne gandim sa suspendam activitatea sau sa inchidem societatea.Mentionez ca societatea nu are nici datorii , nici angajati.
    Va rog sa-mi dati un sfat cu privire la ce ar fi mai putin costisitor din punct de vedere financiar.De asemenea, in legatura cu procedura de suspendare , doresc sa stiu daca se mai depune balanta -si cine o depune- pt ca nu doresc sa mai tin angajata o contabila pt acest lucru, si de asemenea , declaratia de inanctivitate care se depune anual?( am inteles bine?) , o pot depune eu , sau trebuie o persoana abilitata pentru acest lucru.
    Va multumesc si astept cu interes raspunsurile dvs.

    • Buna seara,
      Daca va uitati mai sus, o sa vedeti pretul pentru suspendare postat de cineva care a facut acest lucru..daca doriti sa reluati activitatea e mai rentabil s-o suspendati..
      Preturile pentru radiere le gasiti pe site-ul Registrului Comertului.
      Daca deciti sa o suspendati , dumneavoastra veti putea depune declaratiile pe care trebuie sa le prezentati.
      Cu stima

  71. buna ziua,

    am si eu o nelamurire,am o firma suspendata temporaR,si am fost data in judecata pt neplata unei facturi catre un furnizor,ce se intampla daca nu achit aceasta fact,eu ca administrator raspund cu bunurile mele personale?? multumesc

  72. Buna ziua, am un SRL suspendat din 2009, cu activitate zero de la infiintare. Pot sa o vand si sa reinceapa altcineva activitatea? Care sunt procedurile legale pentru reinceperea activitatii?
    Multumesc anticipat.

  73. buna seara am o firma un srl si vreu sa o suspend da nu sm nici un model de hotarare aga pt suspendare mati putea ajuta cu un model. si ce acte miar mai trebui va multumesc

  74. Buna ziua,
    Daca aveti un SRL, nu aveti nevoie de hotararea AGA, ci de :
    – copie C.I. asociat/asociati,
    – copie dupa certificatul de inregistrare al societatii,
    – stampila societatii,
    – toate certificatele constatatoare in original (daca exista; pentru sediu social, pentru punct de lucru, pentru autorizatii la terti) in vederea anularii autorizatiilor de functionare,
    – plata taxelor de Registru (si a onorariului in cazul in care apelati la o firma care sa faca demersurile in acest sens).

    Deasemenea aveti nevoie de : Decizia Asociatului Unic, Actul Aditional la Actul Constitutiv, Delegatia, Cererea de Inregistrare, Declaratie model.

    Actele pot fi gasite la Registrul comertului – http://www.onrc.ro/documente/ghid/32.pdf
    si http://www.onrc.ro/documente/presa/comunicat_07_05_2009/taxe.pdf

    Daca intampinati probleme dati-mi un mail la julesconsulting@yahoo.com.
    Numai bine

  75. Buna seara, as vrea sa stiu daca gazduirea unui sediu social paote fi facuta doar de catre birourile de avocatura sau au aceasta posibilitatea si firmele de consultanta in afaceri sau infiintari societati comerciale. as mai dori sa stiu unde gasesc ceva legislatie relevanta in acest domeniu, Va multumesc

    • Buna ziua, cu siguranta intuiti raspunsul; asa este pot fi oferite si de firmele de consultanta si management de afaceri, unii chiar au dezvoltat bine aceasta nisa. Gasiti un articol util pe aceasta tema aici http://www.adevarul.ro/financiar/Sedii_sociale_de_inchiriat_0_230377500.html .

      Cat despre legislatie:
      Exista un articol de lege care defineste conditiile in care se stabileste sediul social. Este vorba de art. 17 alin. 2 din Legea 31/1990, modificata si completata care prevede ca:
      Art. 17. – (1) La autentificarea actului constitutiv în cazurile prevăzute la art. 5 sau, după caz, la darea de dată certă a acestuia, se va prezenta dovada eliberată de oficiul registrului comerţului privind disponibilitatea firmei şi declaraţia pe propria răspundere privind deţinerea calităţii de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată.
      (2) La acelaşi sediu vor putea funcţiona mai multe societăţi, dacă este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:
      a) imobilul, prin structura lui, permite funcţionarea mai multor societăţi în încăperi diferite;
      b) cel puţin o persoană este, în condiţiile legii, asociat în fiecare dintre societăţi;
      c) dacă cel puţin unul dintre asociaţi este proprietar al imobilului ce urmează a fi sediul societăţii.
      (3) Notarul public va refuza autentificarea actului constitutiv sau, după caz, persoana care dă dată certă va refuza operaţiunile solicitate, dacă din documentaţia prezentată rezultă că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1).
      __________
      Alineatul (2) a fost modificat prin art. I pct. 14 din Legea nr. 441/2006.

      Succes in toate si o zi cu soare!
      Iulian Serban

  76. Buna ziua!.. In ianuarie 2009 am cumparat o firma care avea activitatea suspendata din iulie 2007. Din ianuarie 2009 firma este pe numele meu. Atunci cand am facut actele la RC m-au intrebat daca vreu sa ramana in continuare suspendata…si am zis ca da.Intrebarea mea este daca s-a schimbat asociatul unic al firmei s-a prelungit termenul de suspendare?? Adica ea figureaza ca ar fi suspendata incepan cu luna ianuarie 2011??? Va multumesc

    • Buna ziua,
      Pai suspendarea se face pe trei ani, asta ar insemna iulie 2007 -iulie 2010. Din cate stiu eu, nu se prelungeste daca se schimba administratorul ci doar la cerere…deci ar trebui sa nu mai fie suspendata acum..dati-mi mai multe detalii pe mail daca mai aveti neclaritati.
      O zi buna.

  77. multumim mult pentru ajutorul real pe care il acordati fiecaruia. am recomandat pagina dvs. si altora si va doresc mult succes.

  78. buna ziua.as putea suspenda activitatea firmei (srl) in conditiile in care sunt asociat unic, angajat si acum in concediu crestere copil?care sunt procedurile si daca pe perioada suspendarii mai trebuiesc facute plati.
    multumesc

    • Buna seara, pai daca sunteti singurul angajat cu contractul deja suspendat pentru CIC, puteti suspenda activitatea. Despre procedura si platile pe care sunteti nevoita sa le faceti gasiti raspunsuri in comentariile de mai sus.
      Numai bine

  79. Buna ziua.Am si eu o intrebare…Am un SRL ,iar eu pe langa asociat sunt si administrator.As vrea sa intru in insolventa prin incapacitetea de plata catre creditori,datoriile nu sunt mari,dar vor fi daca eu mai continui in ritmul acesta.Am o chirie pe un spatiu de 2000 euro fara TVA,suma pe care de luna aceasta nu mai vad cum sa o platesc.Ce sa fac sa astept sa mi se adune cele 45000 lei casa pot intra legal in insolventa sau este o cale prin care pot cere insoventa inaite de a acumula alte datorii ?Tin sa precizez ca am o clauza in contractul de chirie care spune ca pot rezilia contractul numai in cazul in care voi achita 50% din valoarea chirieipe perioada ramasa pana la incetarea contractululadica inca 1 an si 4 luni? Ce as putea sa fac in cazul asta ? Nu as putea sa ma descurc nici daca mi-ar reduce plata chiriei la 1000 de euro,dar sa-i mai dau cei 50% cum prevede in contract.Va rog tare mult ajutati-ma sfatuiti-ma ca nu mai stiu hotarare sa iau?Va multumesc din suflet.

  80. Buna ziua,

    Va rog sa-mi spuneti daca o firma cu 2 asociati care are activitatea suspendata si care nu avut activitate de la infiintarea ei se poate inchide.Intre timp numele asociatilor s-au schimbat in urma casatoriei si nu s-a facut modificarea.
    Multumesc anticipat pentru raspunsul dumneavoastra.

  81. Buna ziua

    Eu si sotia avem o firma din 2006 pe care nu am avut nici o activitate desfasurata, in afara de faptul ca atrebuit sa avem un angajat asa era obligatoriu , numai am platit la ea, in 2008 am intrat in suspendare activitate , acum in august se fac 3 ani. In toata perioada asta nu am platit nimik nu am facut nimik , au tot venit recomandate pe la posta dar nu le am ridicat, cred ca exceptie fac primele 2 luni in care cred ca am depus formular 200 sau nu stiu exact …asa imi spunea contabila…ma rog .. dupa aceea nu a mai depus nimik . Intrebare : cum pot sa scap de greutatea asta ? se dizolva singura firma? oare mai trebuie sa fac ceva /?? nu as vrea sa mai fac nimik. Multumesc

    • Buna ziua, in esenta daca nu ati avut niciodata activitate, nu ar fi trebuit sa aveti nici un fel de probleme. Nu stiu exact ce recomandate primeati si inclin sa cred ca au legatura cu angajatul de care faceti vorbire…daca puteti dati-mi mai multe detalii pe julesconsulting@yahoo.com .
      Numai bine

  82. Buna ziua,
    Am o firma cu activitatea suspendata. Ce posibilitati exista de a utiliza (inchiria) sediul social al firmei daca sunt unic administrator ? Multumesc!

  83. Buna seara, daca spatiul nu apartine firmei suspendate, ci ea isi are acolo doar sediul social, acesta apartinand unei persoane fizice sau altei persoane juridice cu activitatea nesuspendata, spatiul poate si inchiriat.
    Cu bine

  84. Buna ziua,
    Ce trebuie sa fac daca vreau sa scap de sediul social de la adresa mea.
    Am incheiat un contract de comodat care expira luna aceasta cu o firma si nu mai doresc sa continui cu acest contract (deci sa nu mai fie sediul pe adresa mea).
    Trebuie sa merg la registru sau la finante? Sau este problema firmei respective sa mearga si sa isi faca alt sediu.
    Nu vreau sa mai imi vina corespondenta si sa nu mai figurez cu sediu pe adresa mea.
    Va multumesc foare mult si astept un raspuns din partea dumneavoastra.

    • Buna ziua si iertare pentru raspunsul intarziat. In esenta este problema firmei sa rezolve chestiunea sediului social, la expirarea contractului de comodat, cu mentiunea ca Dvs. sa verificati ca in contractul ce expira sa nu fie prevazuta o clauza de tacita prelungire, caz in care va sfatuiesc sa solicitati firmei incetarea acestei clauze.
      Numai bine,
      Iulian

  85. Buna ziua,
    va expun o situatie mai complicata in care ma aflu.Am avut o firma pe care am suspendat-o pentru neplata datoriilor catre stat si furnizori.Cu cei din urma m-am inteles dar cu statul nu nu poti sa te pui.Datoria mea creste, si in curand va atinge din cauza penalitatilor si dobanzilor,pragul insolventei.Cand am suspendat-o in 2010 aveam sold la casa destul de mare pentru care am facut un imprumut fictiv catre o persoana fizica pentru a-l mai scadea.Nu stiu ce sa fac in acest moment!!!Astept ca statul sa ma bage in insolventa si daca da, neavind nimic pe firma pot raspunde cu patrimoniul personal?
    De fapt eu nu am nimic pe numele meu ,dar sotul are un imprumut la banca care l-a luat in 2008 pentru a ne ridica o casa, inca neterminata din cauza ca ,sotul a ramas fara servici din 2009.Soldul acela de care v-am vorbit mai sus nu mai este pentru ca am trait numai din banii firmei neavand nici un alt venit drept pentru care am facut acel imprumut fictiv pentru a justifica cat de cat lipsa banilor.
    spuneti-mi va rog cum sa procedez si daca scap fara puscarie pentru ca am inteles, din auzite ca pot ajunge la asa ceva,cu toate ca nu am facut nimic ilegal doar am trait la limita subzistentei si am achitat ratele

    • Nu va ganditi la puscarie 🙂 revin cu un raspuns pe mail in saptamana ce urmeaza si cer scuze pentru intarziere, sunt pe alte meleaguri si e complicat cu internetul.
      Iulian

  86. Buna ziua,
    Am , impreuna cu mama mea o firma al carei administrator este sotul meu.Mentionez ca noi, asociatii, nu ne-am implicat in coordonarea activitatii acestei firme, in niciun fel.Dar , in luna mai a acestui an , sotul meu(administratorul firmei), a plecat din tara pentru trei saptamani, timp in care i-am tinut eu locul.Cu aceasta ocazie am aflat ca firma a adunat datorii foarte mari nu numai la furnizori ci si la bugetul de stat, respectiv la bugetul asigurarilor sociale.Datorita faptului ca sotul meu inca nu s-a intors , iar vanzarea si achizitionarea de piese auto nu este un domeniu in care sa ma descurc am decis sa suspend activitatea firmei .
    Prima problema care doresc sa vi-o adresez tine de raspundere. Mai precis , in cazul in care sotul meu nu se va mai intoarce, iar eu nu voi avea puterea financiara de a achita obligatiile fata de stat si fata de furnizori, eu si mama mea(actionarii) putem fi trase la raspundere(in orice fel) pentru neregulile din cadrul firmei?
    Iar, cea de-a doua problema tine de eficienta.Cu alte cuvinte , care este difereta dintre suspendarea firmei pe o anumita perioada de timp si lasarea ei in starea actuala (si depunerea, lunar, a declaratiilor aferente)?
    In cazul in care nu voi suspenda firma si voi plati doar contributiile la fondul de somaj ,voi avea posibilitatea de a-i trece in somaj pe cei doi angajati ai firmei, care au mai ramas?

    Va multumesc anticipat!

  87. Buna ziua. Am nevoie de cateva informatii si sper sa le obtin de la dumneavoastra.

    Sunt PF (cod 9231) din anul 2005. Am platit impozitul de 16% in toata aceasta perioada si asigurari medicale (contributiile am optat sa fie realizate la venitul real). Nu am avut contract de angajare in alta parte. In aprilie 2011 am primit de la Casa de pensii Bucuresti un document de notificare prin care eram anuntata ca trebuie sa-mi platesc contributiile pt pensie in baza legii nr 263/2010, art 144 lit b. Eu am primit pensie de urmas in urma decesului tatalui meu din liceu si pana la implinirea varstei de 26 de ani (iunie 2009), urmand 2 facultati si un master la zi. Cea de-a doua facultate am absolvit-o anul acesta in iulie. Astazi, cand am fost la registrul comertului pentru a-mi suspenda activitatea firmei am aflat ca PF- ul a fost radiat din oficiu din iunie 2010 (nu mi-am depus actele pentru prelungirea activitatii). In aceste conditii pe ce perioada sunt obligata sa platesc contributii la casa de pensii si in ce „calitate”? (Am citit in Monitorul Oficial ca se excepteaza la plata contributiilor persoanele care beneficaza de anumite pensii, printre care si cea de urmas. Din cate stiu este legal sa primesc pensie de urmas chiar daca desfasor activitati de natura comerciala atat timp cat am incasari sub 400 ron pe luna).
    Eu am emis facturi si chitante si dupa ce PF-ul a fost radiat din oficiu si am depus declaratia 200 pe 2010 si 220 pe 2011, platindu-mi la zi impozitele (Administratia Financiara nu trebuia sa fie anuntata de Reg Comertului ca eu nu mai am dreptul sa incasez bani?) In aceasta situatia firmele care au primit de la mine chitante si facturi au o problema din punct de vedere legal, dar eu? Ce trebuie sa fac in aceasta situatie si cui sa ma adresez? Am aflat ca in iulie in acest an s-au mai vandut cateva obiecte realizate de mine, insa cum obtin eu acei bani de la firma daca nu este legal sa tai chitanta? (nu am cont realiazat pentru firma, ci unul personal).
    Daca eu vreau sa-mi depun dosarul de somaj, in ce „calitate” cotizez pe 1 an de zile pentru a beneficia de somaj? Am emis o factura in iulie 2010, si am inteles ca este obligatoriu sa platesc contributii de somaj (aceasta obligativitate fiind valabila pe incasarile de pe lunile iulie, august si primele 10 zile din septembrie).

    Va multumesc

  88. Buna seara!
    Am o curiozitate pentru ca problema n-as zice ca este… am infiintat un srl in februarie 2011, am cumparat casa de marcat pe care am si fiscalizat-o (vanzari in piete, etc). nu am folosit casa de marcat niciodata si nici nu am desfasurat vreo activitate. acum am probleme cu cei de la finante. zic ei ca trebuia sa scot macar un bon fiscal pe zi… dar daca nu am desfasurat nici o activitate, totul e pe zero, cum as putea sa scot bonuri si rapoarte zilnice. m-au amenintat si cu amenda… mi se pare o aberatie sa te capeti cu amenzi pentru ca nu ai folosit un aparat

  89. Buna ziua.As dori sa stiu daca o societate aflata in procedura de suspendare,raspunde pentru angajamentele ei anterioare suspendarii.Am avut un contract de prestari cu o firma care este suspendata acum.Lucrarile pe care le-au facut sunt de o calitate indoielnica si vrem sa recuperam prejudiciile.Dar cand sunam nu raspunde nimeni si acum am verificat societatea si e suspendata pana in 2014.Administratorul poate raspunde de acest lucru?

    • Buna ziua, sigur ca da, in perioada de suspendare societatea raspunde mai ales pentru activitatile comerciale desfasurate inainte de aceasta perioada.
      Iulian

  90. Sunt foarte interesat daca ma puteti ajuta: daca iau fonduri UE prin axa 332, am voie legal sa vand firma sa zicem peste 2 ani daca primesc o oferta de la o banca sau alt potential cumparator? Sau trebuie sa o pastrez x+y ani? Exista undeva ceva referinte unde pot citi?
    Va multumesc,
    Andrei

    • Buna ziua,

      Am intrebat pe cineva specializat pe fonduri europene si iata ce raspuns am primit:

      „Iti voi da un raspuns care este bazat pe “experienta romaneasca” a fondurilor..
      Depinde cum e facut contractul..daca in el este identificata firma romaneasca direct sau generic, atunci trebuie sa-i foloseasca exact in scopul acesta, conform bugetului si pentru perioada specificata in contract….altfel intreaga suma va fi declarata neeligibila si va trebui s-o returneze. Oricum …ca regula generala, daca in proiect scrie ca banii vor fi folositi pentru a dezvolta o firma …atunci nu pot fi folositi altfel…mai mult, nu pot fi folositi decat conform indicatiilor din liniile bugetare sau din aplicatie (exemplu: in buget scrie ca va cumpara consumabile, atunci consumabile trebuie sa cumpere)”.
      Numai de bine,
      Iulian

  91. buna ziua am o firma care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani pana in decembrie 2009 iar in aceasta perioada nu am depus nimic iar acum vreau sa o desfiintez.ma intereseaza daca trebuie sa platim impozit din urma avand in vedere ca din decembrie 2006 nu am mai avut nici un profit.va multumesc

    • Buna ziua, daca nu ati fi avut niciodata activitate pe respectiva soc.com, dupa 3 ani de inactivitate si datorita faptului ca nu depuneati nici o declaratie sau formular care se impunea, intra in procedura de dizolvare judiciara. In cazul in care ati avut activitate si ati suspendat compania, trebuiau depuse formularele mentionate la comentariile de mai sus, chiar si in perioada suspendarii.
      Cu respect,
      Iulian

  92. Buna ziua!
    Am urmatoarea situatie: in iun. 2011 am infiintat un cabinet individual de psihologie, cu sediul si dotarile preluate de la un SRL de psihologie, a carui activitate e suspendata de la 01.06.2011. Mentionez ca am fost angajata acestiu SRL 10 ani. Sub ce forma de contract pot face o colaborare cu administratorul SRL-ului, pentru a fi cat mai usor in acte si la taxe? (asociere, voluntariat, colaborare pe proiect) . Ar fi vorba doar de 4-5 ore pe luna (in caz de nevoie!) si nu vreau sa ma complic cu contract de munca, dupa cum nici cealalta parte nu e dispusa sa-si faca PFA (pensionar fiind).
    Va multumesc!

  93. Buna ziua!
    Va rog sa ma sfatuiti si pe mine daca se poate:
    societatea este suspendata la Reg Comertului incepand cu 05.01.2012
    sociatatea are o angajata care este in concediu pentru cresterea copilului pana la doi ani, i-am facut suspendarea si in reg salariatilor apare ACTIV, din aceasta cauza nu pot inregistra suspendarea activitatii si la Administratia Financiara. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Va multumesc pentru raspuns Popa

    • Buna seara Stimata Doamna,
      Asa cum i-am raspuns si doamnei Elena mai sus, in cazul in care societatea are salariati, se anunta la ITM prin act aditional incetarea contractului de munca pe motivul suspendarii activitatii firmei. In situatia aceasta exista doua posibilitati legale pentru a rezolva problema:
      1) Este interzisa concedierea salariatului aflat in concediu pentru cresterea copilului (art. 60 alin. (1) lit. e) din Codul muncii). Interdictia nu se mentine si in cazul in care concedierea intervine ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului.
      2) Concediul pentru cresterea copilului reprezinta unul dintre cazurile de suspendare a contractului individual de munca din initiativa angajatului si are ca efecte intreruperea prestarii activitatii salariatului si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator (art. 51 lit. a) din Codul muncii). Deci, contractul de munca fiind suspendat, nimic nu va opreste sa suspendati activitatea la Reg Com, urmand ca ulterior, in momentul in care salariata termina CCC sa emiteti doua decizii: una privind incetarea suspendarii CIM si a doua de concediere avand in vedere suspendarea activitatii soc. Ambele decizii se emit in aceeasi zi.
      Cu deciziile de suspendare deja luate (in cazul angajatei pentru CCC si de suspendare a activitatii la Reg. Com. cei de la Administratia Financiara sunt obligati sa inregistreze suspendarea).
      Pentru orice detalii sunt la dispozitie.
      O seara cum va doriti,
      Iulian

  94. buna. imi expira termenul de suspendare pe 3 ani a firmei. daca nu ma duc personal la cam de com. sa anunt reinceperea activitatii imi reactiveaza ei automat? am depus bilanturile pe astia 3 ani, acum nu o sa mi-l lichideze firma din oficiu?mersi

  95. Buna.Am si eu o nelamurire daca pot fi ajutat,firma la care sunt angajat a suspendat activitatea conform art.52 al.1 lit.c. Pe aceasta perioada angajatilor li se mai platesc toate darile catre stat(c.a.s. somaj etc.)??

Lasă un răspuns către sfira gheorghe Anulează răspunsul