Oamenii de afaceri romani – optimisti sau pesimisti?


Desi nu inteleg absolut deloc intrebarea, des intalnita in multe sondaje de opinie, “aveti incredere in ceva/cineva”?  incredere ca ce?… ca face ceva??… ar fi dupa mine formularea corecta…si mai apoi analizata baza acestei increderi…..redau ceva gasit pe Ziarul Financiar legat de “increderea” oamenilor de afaceri romani:

“Compania de consultanta Deloitte lanseaza primul Indice de incredere a mediului de afaceri din Europa Centrala (Deloitte Business Sentiment Index – DBSI), acesta reflectand opiniile liderilor de afaceri din Romania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si Croatia.

Pentru primul semestru al acestui an indicele de incredere s-a situat la nivelul de 97, companiile romanesti numarandu-se printre cele mai optimiste din regiune privind economia romaneasca. Astfel dintre executivii din companiile romanesti 38,5% se asteapta la o redresare economiei pentru urmatoarele sase luni. Romania se plaseaza pe locul doi, in urma Poloniei, optimismul mediului de afaceri polonez privind urmatorul semestru fiind de 51,2%. Cu toate acestea, liderii companiilor romanesti sunt cei mai pesimisti in privinta perspectivelor financiare ale companiilor lor, 15,4% asteptandu-se la o imbunatatire. Conform unei majoritati de 65,4%, in Romania nu exista intarzieri semnificative de plata a datoriilor (din acest punct de vedere, companiile locale se situeaza pe locul doi in regiune, dupa cele din Polonia, unde procentul este de 79,1%). Majoritatea respondentilor romani isi manifesta intentia de a lansa produse si servicii noi in urmatoarele 12 luni (61,5% dintre raspunsuri, al doilea procent dupa Polonia, cu 62,8%). De asemenea, 60% dintre respondentii romani se asteaptă la o inasprire a reglementarilor in următoarele 12 luni. O majoritate de 69,2% considera ca fondurile europene sunt foarte greu de accesat.”

Sursa:  Ziarul Financiar

5 gânduri despre “Oamenii de afaceri romani – optimisti sau pesimisti?

  1. Pingback: Oamenii de afaceri romani – optimisti sau pesimisti? « Iulianserban's Blog

  2. eu nu cred in sondaje. sunt subiective, functie de cine le comanda. exista sondaje in care romanii declara in procent de peste 95% ca sunt credinciosi. daca asa arata o tara formata din cetateni cu frica in dumnezeu, atunci cum ar arata acelasi sondaj in cazul unui popor ateu? judecatorii au scos si ei un sondaj din care rezulta ca – fii atent! – 87% dintre romani sunt multumiti de justitie! hahaha! ma lasi! totul este manipulare!

  3. snake..rezonam..apropo de credinta..nu am inteles nici chip de ce trebuie exagerata/prezentata/exploatata credinta in ceva..de ce trebuie sa se calce precum animalele in picioare la fiecare ocazie „religioasa” si de ce in sondaje romanii au incredere in principal in biserica…cat priveste „actul de justitie”….probabil se refera la 87% dintre cei care nu au avut de-a face in viata lor cu justitia..desi si asa e greu de crezut..

  4. iulian, eu nu cred in Dumnezeu dar cred in altele. cica credinta nu trebuie conditionata numai de Dumnezeu. credinta este si atunci cand crezi in tine, in energia universala, in profesia ta, in copilul tau… m-am lamurit cu credinciosii in Dumnezeu incepand cu popii (cu cateva exceptii) si terminand cu enoriasii. i-am vazut cum se manifesta de sarbatori: se calca in picioare, injura, blestema, la fel procedeaza si dupa ce pleaca de la biserica, asa ca…

    uite, mi-am amintit de o faza: un arab, mare musulman cica, din ala care-si facea rugaciunile de 5 ori pe zi, intra in firma unde lucram. cere repede un ziar. uimita, intreb de ce are nevoie? „E ora rugaciunii” raspunde el evlavios. Ii dau ziarul, se duce intr-o camera, il intinde pe jos, ingenuncheaza, se roaga de mama focului timp de vreo juma’ de ora, dupa care iese fericit. primul lucru care l-a facut la intoarcerea in biroul meu? s-a agatat de o domnisoara intr-un mod de-a dreptul vulgar. cum nu-mi tace gura nici in realitate, l-am apostrofat, reprosandu-i in primul rand gestul facut imediat dupa rugaciune. razand, imi da replica: „Cand ma rog e una, acum sunt liber si am voie sa fac ce vreau. Mi-am facut mai devreme datoria fata de Allah!” No comment!

    Sondajul justitiei e o blasfemie. Unii judecatori chiar afirma ca procentul de incredere in sistem ar trebui inteles functie de ce trece peste 50% deoarece intr-un proces exista 2 parti din care una sigur va pierde! Poftim logica! Dupa cum se observa, dumnealor considera ca numai cei care pierd pe bune sunt nemultumiti, dreptatea neputand fi obtinuta de ambele parti si nu ca perdantii nemultumiti sunt de regula cei care in mod absolut legal trebuiau sa castige! chestie de interpretare!

  5. intotdeauna mi au placut oamenii adevarati..oameni de la care , poate uneori fara sa vreau invat cate ceva…si dialogul cu tine nu face decat sa imi confirme ca sunt inca multi oameni adevarati..cu preotii nu am reusit pana acum sa port o discutie normala si adevarata , bazata pe argumente..este se pare, peste limitele mele comunicationale…in schimb,in justitie am stat ceva timp., din fericire doar in postura de stagiar si am vazut cat de putred e sistemul si ce fel de oameni sunt dumnezei pe pamant pentru altii…

Lasă un răspuns

