UE acorda 45.000 de micro-imprumuturi pentru someri care vor sa infiinteze o afacere


Oficialii Uniunii Europene pentru protectie sociala si angajari au decis, luni, sa creeze o facilitate prin care sa ofere 45.000 de micro-imprumuturi sub 25.000 de euro persoanelor care si-au pierdut slujbele, dar vor sa-si infiinteze o afacere proprie.

Facilitatea Europeana de Microfinantare va avea un buget initial de 100 de milioane de euro, putand ajunge la suma de 500 de milioane de euro, cooperand cu institutiile financiare internationale, se arata intr-un comunicat de presa de luni al Comisiei Europene.

Initiativa este una din replicile UE la efectele crizei financiare si vizeaza persoanele care nu pot obtine credite bancare din cauza situatiei economice actuale.

Comisarul european pentru Protectie Sociala si Angajari, László Andor, a declarat, luni, ca facilitatea ii va ajuta pe cei care si-au pierdut slujbele in urma crizei economice si va incuraja activitatile de antreprenoriat in Europa. Imprumuturile vor fi acordate in urmatorii opt ani, a estimat Andor.

Beneficiarii initiativei vor avea la dispozitie si programe de instruire, de mentorat si asistenta tehnica pentru creearea unui plan de afaceri, in colaborare cu Fondul Social European (FSE).

Cooperarea internationala vizeaza si un parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI).

Imprumuturile acordate prin Facilitatea Europeana de Microfinantare nu vor depasi 25.000 de euro si vizeaza intreprinderile mici, cu maximum zece angajati (91 la suta din intreprinderile europene), precum si persoanele fara slujba care nu mai au acces la servicii bancare.

Potrivit Comisiei Europene, 99 la suta din initiativele in afaceri din Uniunea Europeana sunt intreprinderi mici, iar o treime din acestea sunt infiintate de someri.

Sursa: Euractiv.ro

P.S. o sa revin cu detalii cand apar.

12 gânduri despre “UE acorda 45.000 de micro-imprumuturi pentru someri care vor sa infiinteze o afacere

  1. Mi se pare un program extraordinar de bun dar cam greu de obtinut.
    Prea putina informare.
    De ce acte si ce proiecte este nevoie pentru a obtine cei 25000 de euro.
    Ma numar printre cei ramasi fara loc de munca in italia din cauza crizei si as vrea sa vin acasa.
    Ma intereseaza obtinerea acestor bani pentru a face o sera de flori si legume in mediul rural.Detin terenul necesar dar imi lipsesc banii.

    Ce trebuie sa fac???

    Multumesc!!!!

  2. Buna ziua Stimate Domn si bun venit pe acest blog, intr-adevar pentru acest program deocamdata nu am mai multe informatii, dar promit ca o sa le gasiti aici cum apar.

    Pe de alta parte, pentru situatia la care va referiti, sa recomand sa apelati la Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, despre care gasiti informatii AICI, in special la masura 112.
    Pentru planul de afaceri putem discuta.
    O zi buna si succes in toate.

  3. Buna Ziua !

    am citit acest articol si as dori si eu, o informatie.
    cui pot sa ma adresez. sunt in somaj si eu si sotia,locuim in Barlad,un oras saracios din jud Vaslui si avem datori peste tot ,
    si am dori sa accesam si noi fondurile acestea, pentru a deschide o afacere. va rog sa ma contactati pentru lamuriri
    Va multumesc
    Astept un raspuns

    • Buna ziua Stimate Domn! Va multumesc pentru interes..asa cum am scris in post, o sa revin cu detaliile programului, atunci cand vor fi disponibile. Deocamdata la Bucuresti nu se stie nimic (din pacate) ..asa cum scriu si cei de la dailybusiness.ro aici

  4. Buna ziua!
    Am aflat din decembrie despre acest credit acordat somerilor si altor categorii de persoane. Cu toate ca ar fi trebuit ca programul sa intre in vigoare din ian, uitati ca suntem in iunie si tot nimic. Ma uit dupe vreun ghid sau orice alta inf pe site-urile cu fonduri europene, dar nimic. As vrea sa-mi deschid si eu ceva….si as avea si niste bani , asa ca…..astept. Sper ca nu degeaba

    • Buna ziua, urmaresc si eu cu interes tot ce apare despre acest program..si cu siguranta veti gasi aici date concrete cand vor fi publice.
      O zi memorabila si numai bine
      Iulian

  5. Buna ziua!!Sant o tanara de 22 de ani si v-as ruga sa-mi spuneti ce trebuie sa fac pentru acordarea acestui imprumut si daca mi s-ar acorda suma de banii cum trebuie sa o restitui inapoi.As avea o idee avantajoasa si banoasa daca as puneo in vigoare in romania……..am lucrat de la varsta de 14 ani si in prezent lucrez in europa de la 18 ani.Ar fi o sansa nu numai pentru mine ,tinerii care au voinata de a face ceva in tara de provenienta eu zic ca o sansa o meritam….MULTUMESC.

    • Buna seara! Suma primita prin acest program va fi nerambursabila..dar inca nu au aparut detalii despre program..cum apar le veti gasi aici. Va raspund pe mail pentru problema cu CEDO.
      Toate bune acolo unde sunteti si succes in toate.

  6. Buna ziua as dori si eu sa stiu mai multe inforamtii despre aceste impumuturi viitorul meu sot doreste sa isi deschida o vopsitorie auto aceasta e placerea lui si meseria lui din pacate in ziua de azi nu iti mai permiti sa iti iei o paine stam in chirie lucreaza numai el pe un salariu de nimic si isi doreste enorm de mult sa isi deschida un service noi suntem din Resita va rog astept mai multe informatii daca se poata va rugam mult multumim anticipaat

    • Buna seara si multumesc pentru comentariu si interes. Nu au mai aparut detalii despre acest program , dar daca urmariti blogul meu vedeti alte programe care va pot fi utile in demararea unei afaceri.
      Am vazut insa ca Agentiile locale pt ocuparea fortei de munca, dezvolta astfel de programe din fonduri UE (cum e cazul celei din Salaj, cu detalii AICI) .
      Detaliile vor fi prezentate pe blog, cum apar.

Lasă un răspuns

